افتتاح ۲۵۰ واحد صنعتی، معدنی و صنفی در سال ۹۷

بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی، معدنی و صنفی کوچک و بزرگ امسال افتتاح شده یا می شود امسال ۲۱۰ هزار میلیارد ریال با ظرفیت اشتغال زایی سه هزار و ۷۰۰ نفر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی همتی» امروز (یکشنبه ۲۵ آذر) در همایش «تولید ملی، شبکه توزیع، فرصت ها، چالش های پیش رو» و افتتاح سالن همایش های بین المللی اتاق اصناف مرکز استان با بیان اینکه ۱۶۰ هزار واحد صنفی در فارس داریم، گفت: بیش از ۱۴۳ هزار واحد دارای پروانه صنفی هستند و مابقی بخش از آن تا پایان سال پروانه می گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ۱۶۴ هزار اشتغال زایی در فارس از طریق اصناف، بیان کرد: ۵۸۰ معدن با هشت هزار نیرو در فارس در حال فعالیت هستند و اکنون در فراوری معادن با ۱۰ کارخانه سیمان با ظرفیت تولید هفت میلیون تن فعال هستیم که در دهه فجر یک کارخانه سیمان در نی ریز افتتاح می شود.

وی افزود: کاشی و سرامیک پاسارگارد اباده بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بدون تسهیلات با ۲ هزار نیرو در حال فعالیت است و معادن نمک و سلیس در فیروزآباد نیز در دهه فجر افتتاح با ظرفیت یک هزار نیرو افتتاح می شود.

همتی گفت: بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی، معدنی و صنفی کوچک و بزرگ امسال افتتاح شده یا می شود امسال ۲۱۰ هزار میلیارد ریال با ظرفیت اشتغال زایی سه هزار و ۷۰۰ نفر افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه استان فارس با سهم ۲ درصد از صادرات کشور موفق به یک هزار و ۳۰۳ میلیون دلار صادرات شده، متذکر شد: با تمام گرفتاری ها بازار در آرامش در حال کار است، دغدغه های بازار را می دانیم و امیدواریم به زودی گشایشی حاصل شود.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ