افتتاح طرح بزرگ اقتصادی برای اشتغال ایثارگران

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یک پروژه بزرگ اقتصادی که زمینه اشتغال تعدادی از ایثارگران منطقه فریمان در شرق کشور را فراهم می‌کند افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی در سفر به شهرستان فریمان استان خراسان رضوی مدرن‌ترین و مجهزترین مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در شرق کشور را افتتاح کرد.
معاون رییس جمهور در این مراسم شهید مطهری را که در منطقه فریمان رشد کرد آبرو و فخر اسلام و ایران خواند و گفت: دیدار با ایثارگران در صدر برنامه‌های سفر به استان‌ها است و این دیدارها توصیه مقام معظم رهبری است و باید مورد توجه همه مسئولان نظام باشد.
وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به این انقلاب به عنوان پدیده‌ای نوین در عصر معاصر بپردازیم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های متعدد دشمنان از جمله ترورهای گسترده، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی و انواع دیگر دسیسه‌های دشمنان ادامه داشته و ایران اسلامی همواره باید خود را آماده نگه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران را یادآور شد و گفت: امروز نیز مانند روزهای دفاع مقدس باید همه در هر موقعیتی که هستند به میدان بیایند و هر قدمی که می‌توانند برای مبارزه در این جنگ تمام عیار بردارند تا از این وضعیت پیروزمندانه عبور کنیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر چه بنیاد وظایف مختلفی در حوزه فرهنگی و خدمت به ایثارگران به عهده دارد ولی از طریق سازمان اقتصادی کوثر نیز برخی اهداف خود را دنبال می‌کند و از جمله در پروژه اخیر ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال ایثارگران فراهم شده است.
معاون رییس جمهور با اشاره به نرخ بیکاری بیش از ۱۲ درصدی در کشور و نرخ حدود ۴ درصدی میان ایثارگران گفت: بسیاری از ایثارگران در بنیاد و سازمان‌های تابعه مشغول خدمت هستند و علاوه بر اینکه در سال‌های اخیر تاکید بر عدم استفاده از بازنشستگان بوده است بسیاری از ماموران به خدمت نیز از بنیاد ترخیص شده و به سازمان‌های خود بازگشته‌اند تا زمینه اشتغال تعداد بیشتری از ایثارگران فراهم شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما به بیان ویژگی‌های مردم فریمان پرداخت و گفت: دیدار با ایثارگران از اهداف مهم سفر به منطقه فریمان است و البته افتتاح طرحی که در این منطقه کمتر توسعه یافته توسط سازمان اقتصادی کوثر احداث شده است از برنامه‌های این سفر بوده و در این مجموعه تعدادی از ایثارگران و فرزندان جویای کار آنها مشغول کار خواهند شد.
گفتنی است، مزرعه ۵۵ هزار قطعه‌ای پرورش و تولید مرغ مادر گوشتی که قابلیت تولید ۷/۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در یک دوره کامل را دارد در منطقه کمتر توسعه یافته روستای قنداب از توابع شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
این پروژه که ۶۰ هکتار مساحت دارد، امکان اشتغال آفرینی بیش از ۵۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را دارا می‌باشد.
مدرن‌ترین و مجهزترین مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در شرق کشور که با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و با مشارکت بانک کشاورزی از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد امروز به بهره‌برداری رسید.
پروژه مذکور متعلق به زنجیره شمال شرق کشور از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است که در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته کشور به بهره‌برداری رسید.
سخنرانی مجید صنعتگر مدیرعامل زنجیره شرق کشور، محمد رضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، نمایش کلیپی از قسمت‌های مختلف این پروژه از دیگر برنامه‌های این آیین افتتاحیه بود.
این مراسم، با حضور قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی، سید منصور میر مرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، عباسعلی صفایی فرماندار فریمان و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.
دیدار رئیس بنیاد شهید باخانواده‌های شهدا و ایثارگران استان خراسان رضوی
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان خراسان رضوی شب گذشته با خانواده شهید «سید اسماعیل موسوی نژاد» و جانباز سرافراز ۶۵ درصد «علیرضا ساکت فریمانی» در شهرستان فریمان و با مادر شهیدان «مجید و سعید زواشکیانی» و جانباز سرافراز ۷۰ درصد «سیدهادی حسینی» در مشهد مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدارها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شما والدین شهدا با آموزه‌های دینی خود فرزند صالح تربیت و تقدیم نظام اسلامی کردید. اجر و پاداش ایثار شما بزرگواران محفوظ است زیرا طبق آیات قرآن هر کسی که برای اسلام ناب محمدی (ص) قدمی بردارد خداوند اجر و پاداش آن را می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ادامه داد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و به نظام عزت بخشیدند و در حالی که دشمنان تصمیم داشتند میهن اسلامی را چند تکه کنند اما ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران این اجازه را نداد و توطئه آن‌ها را ناکام گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ضمن قدردانی ویژه از همسر شهید و همسر جانباز افزود: همسران شهدا و جانبازان در اجر ایثارگری این عزیزان شریک هستند و در تربیت فرزندان ایثارگران نقش بسزایی ایفا می‌کنند. خوشبختانه بسیاری از فرزندان معزز شهدا و ایثارگران مدارج و مراحل علمی را با موفقیت طی کرده‌اند که این دستاوردها نشان‌دهنده تلاش و زحمات خانواده این عزیزان است.
وی با اشاره به اینکه فرزندان شهدا و ایثارگران نیز همانند پدرانشان مایه افتخار هستند افزود: روحیه ایثار و شهادت در اخلاق، رفتار و عمل فرزندان شهدا و ایثارگران دیده می‌شود این بزرگترین سرمایه برای پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد ضمن تجلیل از ایثار و فداکاری ایثارگران تصریح کرد: خداوند به خانواده معظم شهدا صبر زینبی اعطا کند، بدانید که حتماً شما در نزد خداوند جایگاه والایی داشته‌اید که مقام پدر و مادر شهید به شما بزرگواران اعطا شده است و بسیار خوشحال هستیم که خداوند این فرصت را به ما داده تا به دیدار ایثارگران برویم.
معاون رییس جمهور در خصوص زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا گفت: در سال ۹۲ طبق نظرسنجی انجام شده فقط یک درصد مردم روز شهید را می‌شناختند اما با توجه به فعالیت‌هایی که در سطح کشور انجام شده بیش از ۵۰ درصد مردم روز شهید را می‌شناسند و باید بدانند اگر جنگ تمام شده، ایثار و فداکاری همچنان ادامه دارد و باید با فعالیت فرهنگی نام شهید در جامعه زنده بماند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از هفت هزار نخبه در بین جامعه ایثارگری شناسایی شده است، افزود: اگر دشمن هجمه‌های اقتصادی، فرهنگی خودش را افزایش داده برای این است که فرزندان ما راه انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند و فعالیتشان بیشتر شده، در چنین شرایطی نخبگان باید در سنگر علم و دانش راه شهدا را ادامه دهند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ