اعلام نتایج آزمون استخدامی قوه قضاییه در دو ماه نخست سال آینده

۱۳ نظر

محمد باقر الفت در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه با بیان اینکه حدود ۱۰۴ هزار داوطلب برای شرکت در این آزمون نام نویسی کردند، افزود: این آزمون در ۵۹ شهر و مرکز استان و ۲۷۴ حوزه برگزار شد و به طور متوسط در هر حوزه ۴۰۰ نفر شرکت کردند.

وی ابراز امیدواری کرد نتایج آزمون در دو ماه نخست سال آینده اعلام شود و مراحل بعدی فرایند جذب از جمله استعلام‌ها و گزینش تا پایان سال ۱۴۰۱ صورت گیرد.

معاون رئیس قوه قضاییه به شرکت ۱۰۴ هزار داوطلب در این آزمون اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۲۰ هزار نفر با اولویت‌های علمی انتخاب می‌شوند که دو برابر نیاز دستگاه قضایی و ظرفیت قانونی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر از افرادی که بیشترین نمره از ۱۰۰ نمره را در آزمون کسب کنند انتخاب می‌شوند تا وارد فرآیند‌های بعدی استخدام از جمله استعلام، استخبار و گزینش و در نهایت مصاحبه روانشناسی شده و از این تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ نفر استخدام دستگاه قضایی می‌شوند.

محمد باقر الفت با اشاره به وجود سهمیه‌ها برای جذب افراد براساس قانون، از جمله جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، معلولان و شاغلین در شورا‌های حل اختلاف گفت: با رعایت این سهمیه‌ها و دارا بودن مزیت علمی، ۲۰ هزار نفر در مراحل ابتدایی آزمون انتخاب شده و به واحد جذب معرفی می‌شوند.

معاون رئیس قوه قضاییه به کمبود شدید کادر اداری و قضائی در قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: کار دستگاه قضایی در چندسال گذشته افزایش زیادی داشته و امروز به صورت متوسط، ۵۰ درصد پست‌ها فعال است و ۵۰ درصد پست‌های دادگستری‌ها در ستاد و استان‌ها خالی است.

وی با بیان این که هم اکنون ۶۰ هزار نفر در دادگستری‌های سراسر کشور فعال هستند، افزود: در مجموع در قوه قضاییه ۹۸ هزار نفر به عنوان کادر اداری مشغول به فعالیت هستند.

محمد باقر الفت با بیان این که برگزاری این آزمون برای جبران کمبود کادر اداری دادگستری‌ها اعم از ستاد و صف است، گفت: جذب‌شدگان در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به عنوان کادر اداری مشغول به کار می‌شوند و همچنین برخی نیز در کادر اداری دادگستری‌ها فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: ۵۰ درصد از داوطلبان این آزمون خانم هستند بنابراین ۵۰ درصد جذب شدگان از خانم‌ها خواهد بود و این ظرفیت خوبی برای رعایت عدالت شغلی میان آقایان و خانم هاست.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه استان‌های لرستان، کردستان و نیز استان‌های خراسان جنوبی و شمالی را دارای بیشترین داوطلب در آزمون امروز بیان کرد و گفت: استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان و بوشهر کمترین شرکت کننده را در آزمون داشتند.

محمد باقر الفت برگزاری آزمون عمومی جذب کارکنان قوه قضاییه را مطابق ماده ۱۱۳ قانون برنامه توسعه ششم بیان کرد و افزود: بر اساس این قانون دستگاه قضایی مکلف بود از سال ۹۵ به مدت ۵ ساله، هر سال ۳هزار و ۲۰۰ نفر به کادر اداری قوه قضاییه از طریق آزمون اضافه کند.

وی گفت: این اقدام در سال ۹۷ در مورد ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان انجام شد و در سال ۱۴۰۰ که سال پایانی است، ۹هزار و ۶۰۰ نفر جذب خواهند شد.

معاون رئیس قوه قضاییه به بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان قوه قضاییه و یا خروج برخی کارکنان از این قوه به علت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید برای جایگزینی آنان، نیرو داشته باشیم.

وی افزود: تلاش کردیم در این آزمون از نیرو‌های مستعد و تربیت شده در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها استفاده کنیم و توانمندی افراد را به عنوان یک اصل در جذب افراد قرار دادیم.

الفت توانمندسازی را شعار مدیریت جدید قوه قضائیه بیان کرد و گفت: امیدواریم با جذب نیرو‌های نخبه هم به دستور قانون عمل کنیم و هم نیازمندی‌های قوه قضائیه را تا حدودی رفع کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان این که شرایط برای فعالیت در قوه قضاییه فراهم است، ابراز امیدواری کرد: حمایت‌های شایسته اداری از این داوطلبان و سایر شاغلان در قوه قضاییه داشته باشیم.

منبع : خبرگزاری میزان

برای مشاهده صفحه استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۳ نظر برای اعلام نتایج آزمون استخدامی قوه قضاییه در دو ماه نخست سال آینده

  • د
    داوطلب شغل ماشین نویس
    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۰:۱۰
    با سلام.
    لطفا در مورد شغل ماشین نویس هرکس اطلاعاتی داره بگه. این شغل در واقع در اداره چه کارایی میکنه و اینکه اگر کسی در حال حاضر ازحقوق این شغل اطلاعاتی داره ممنون میشم جواب بده. با سپاس از همگی
    • ح
      حسین آزاد
      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴
      سلام من کاردانی حقوق دارم و کارشناسی تو دانشگاه دارم ادامه میدم میتونم تو آزمون وکالت یا قضا شرکت کنم
      • ح
        حسین آزاد
        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹
        سلام من کاردانی حقوق دارم و کارشناسی تو دانشگاه دارم ادامه میدم میتونم تو آزمون وکالت یا قضا شرکت کنم
      • ح
        حسین
        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰
        امید واریم زودتر جواب ها اعلام بشه و به تاخیر هر بار منجر نشه و همین اول اعلام کنن کیا قبول شدن کیا ذخیره هستن
        ن اینکه بد از 5 ماه یهو تماس بگیرن شما ذخیره بودی بیا
        • م
          مهرسا ماشین نویس
          ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳
          سلام. بچه ها حقوق اخر جواب این سوال چی میشه؟
          شوراهای اسلامی محلی در ایران:
          الف: غیرقابل انحلال هستند
          ب: دارای شخصیت مستقل از دولت نمی باشند
          ج: بودجه انها از طریق درامدزایی و اخذ عوارض تامین میشه
          د: الف و ب
          • ن
            نیما
            ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴
            گزینه ج
          • ا
            اسماعیل
            ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۰:۵۱
            سلام برای تقریر نویسی یه سوال از شورای حل اختلاف بود که تو منابع شورای حل اختلاف نبود
            • ز
              زهرا
              ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹
              منم سوالای دفترچه حسابدار و میخام
              • ب
                برادران
                ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰۰:۵۳
                اگه پیدا کردین اینجا بذارین
              • ن
                ناشناس
                ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶
                کسی از مشگین شهر هست برا متصدی اموردفتری؟
                • ن
                  ناشناس
                  ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
                  سلام کسی میدونه ازکجا میتونیم سوالا رو نگاه کنیم؟
                  • ز
                    زهرا
                    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
                    منم سوالارومیخوام
                  • م
                    محمد
                    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۳۱
                    یعنی یکسال طول میکشه تا شخص موردنظر در قوه قضاییه استخدام بشه یا خدا تا پایان سال 1401 فرد قبول شده باید بره ی جادیگه سرکار بعدش تصیفه کنه تابیاد قوه قضاییه

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ