اعطای ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون افزون بر ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی و مشاغل خانگی به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

پریوش نقدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر ۴۲۷ فرصت شغلی از محل پرداخت این میزان تسهیلات در سال ۹۶ ایجاد شده است.
وی افزود: هم اینک معرفی مددجویان در سال ۹۷ برای دریافت این تسهیلات نیز آغاز شده است.
نقدی بیان کرد: ظرف حدود چهار و نیم سال گذشته تاکنون در استان تاکنون افزون بر ۱۳۱ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی و مشاغل خانگی به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: سال های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ نیز به ترتیب هشت، ۳۶ و ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان و مددجویان پرداخت شده است.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال ۹۵ نیز در ۹ ماهه نخست بیش از ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان زیر پوشش این نهاد اعطا شد.
وی افزود: افزون بر یکهزار و ۵۰ فرصت شغلی از محل پرداخت این میزان تسهیلات در سال ۹۵ ایجاد شد.
توانمندسازی مددجویان همواره یکی از رویکردها و راهبردهای مهم سازمان بهزیستی بوده است.
نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد سه درصد و میزان معلولیت در این استان یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
۳۴۲ نفر خانواده ۲ معلولی، ۳۷ خانواده سه معلولی، ۱۶ خانواده چهار معلولی و ۹ خانواده پنج معلولی و یک خانواده پنج معلولی به بالا در این استان وجود دارد.
یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یک هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی و ۸۶۷ سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
۱۷ هزار نفر از جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.
۲۸ مرکز توانبخشی در این استان فعالیت دارد که از این تعداد ۹ مورد شبانه روزی است.
حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ