اعطای ۲۵ تا ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به اعطای ۲۵ تا ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت، از تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و تبصره‌ای در سال آینده خبر داد.

به گزارش شفقنا از ایسنا، آقای محمد میرزابیگی در اجلاس مشترک مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری خوزستان که امروز (۹ اسفندماه) در بیمارستان علوی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه موضوع تبدیل وضعیت کارکنان دولت در مجلس مصوب و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است که این مهم برای نیروهای پرستاری شرکتی و تبصره‌ای امنیت و انگیزه شغلی بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد.

وی از اعطای ۲۵ تا ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت خبر داد و افزود: باید ببینیم که سهم استان خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان از این مقدار چه تعداد است.

وی ادامه داد: اقدام بهتر این است که سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای استانداردسازی نسبت پرستار به تخت به توافق خوبی برسند.

وی گفت: در دنیا در هر ۲۴ ساعت به ازای هر تخت بین ۶تا ۸ نیروی گروه پرستاری وجود دارد اما در ایران به دلیل محدودیت‌های منابع، به ۲.۵ نیرو رضایت داده شده است و به نظر می‌رسد توافق روی این عدد انجام شده است و بر این اساس نیرو جذب می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص مباحث مالی، قانون تعرفه‌ها تصویبو اعتبارات تخصیص داد ه شدو دستورالعمل‌ها نیز ابلاغ شده است اما به نظر می‌رسد مقداری عزم مدیریتی محکم‌تری نیاز است تا این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده و دستور رئیس جمهور و فرمایشات مقام معظم رهبری زمین گذاشته نشود و سیستم HIS فعال شود تا خدمات در آن ثبت شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در زمینه فوق‌العاده خاص با یک نظر جدید، تعدادی از نمایندگان مجلس فعال شده‌اند و تا دیشب حدود ۲۰ پیشنهاد ثبت شده بود و پیگیر هستیم که این تعداد بیشتر هم شود و در صحن علنی مجلس نیز با مشکل مواجه نشود. وزارت بهداشت نیز برای تامین منابع میزان ضریبی که نمایندگان پیگیر آن هستند، مشکلی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خبر خوش قطعی در آستانه نوروز، قرار گرفتن منابع اجرای تعرفه‌ها در سرانه است که به صورت یک بند مستقل در تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارسال شده است و خوشبختانه مجلس نیز روی آن نظر مساعد دارد که این موضوع بسیاری از مشکلات را در حوزه پرستاری حل خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ