اعزام ۹ هزار معلم جدید به مدارس عشایری کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹ هزار معلم جدید و دانش آموخته از دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید به مدارس عشایری سراسر کشور اعزام می‌شوند.

یوسف نوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان عشایر کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اعزام معلم ثابت برای این مناطق نخستین گام برای ایجاد عدالت تربیتی در این مسیر است.

وی ادامه داد: پیش بینی شده ۲۷ هزار معلم در این بخش نیاز داریم که امسال یک سوم این شمار معادل ۹ هزار معلم برای این مناطق شامل مناطق دارای دانش آموز عشایر و برخی استانهای مرزی تامین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرحله بعدی، تامین و تکمیل تجهیزات و زیرساختهای فضای آموزشی است چرا که در برخی مدارس عشایر هنوز کانکس و مدارس سنگی خشکه چین داریم.

نوری افزود:در ابتدا برنامه این بود که طی ۲ تا سه سال همه این مدارس نوسازی شود اما اخیرا تصمیم گرفته شد با سازه های سبک نوسازی این مدارس انجام شود که در این زمینه به صورت جهادی فعالیت خواهیم داشت و تا پایان امسال در تمامی مناطقی که مانع خاصی نباشد اقدام به استقرار این سازه‌ها به عنوان کلاس درس خواهیم کرد.

گفتنی است ۲۳ استان کشور دارای مدارس عشایری هستند که ۱۳ استان در بیست و یکمین اردوی دانش آموزان عشایر کشور حاضر شده و شرکت کرده‌اند.

یکی از برنامه‌های حاشیه‌ای این اردو،برگزاری نمایشگاه دست سازه‌ها و توانمندیهای دانش آموزان عشایر است.

این نمایشگاه از بیستم تیرماه کنونی افتتاح شده و تا سی ام این ماه بر قرار است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار نقل و انتقال فرهنگیان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ