اشتغال ۷۵ هزار نفر در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان مشغول کار هستند.

هدایت الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۷۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان فعال‌اند که توانمندی لازم برای افزایش این رقم به بیش از ۳۰۰ هزار هم نفر وجود دارد.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان قطب صید و صیادی و آبزی‌پروری ایران است و بنا به مطالعاتی که انجام‌شده، مستعد پرورش و صید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس و میگو در سال است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر صیادان سیستان و بلوچستان با صید سالانه بیش از ۲۳۰ هزار تن صید ماهی از آب‌های آزاد رتبه اول میزان صید را در بین بنادر کشور دارند و عمده صید تجاری و صنعتی ایران از سیستان و بلوچستان تامین می‌شود.
وی گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین کارخانه تن ماهی ایران با ظرفیت تولید ۵۰ کنسرو در روز در کنارک فعال است، این کارخانه برای ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده و محصولات آن علاوه‌بر نیاز داخل به کشورهای لبنان، عراق و سوریه صادر می‌شود.
میرمرادزهی خاطر نشان کرد: در سند توسعه شیلاتی استان، یک برنامه منسجم برای استقرار صنایع شیلاتی و یک پکیج کامل برای تولید، صید، فرآوری، تامین غذا، نیازهای اولیه و ادوات و در نهایت صادرات ماهی و میگو برنامه‌ریزی شده که درصورتی‌که این سند محقق شود، اشتغال‌زایی حوزه شیلات سیستان و بلوچستان از ۷۵ هزار نفر فعلی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول‌اند به بیش از ۳۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۴ هزار صیاد به‌صورت مستقیم و بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در صنعت صید و صیادی سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند و حدود یک هزار نفر هم در بخش تولید و فرآوری میگو مشغول‌ هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری سیستان و بلوچستان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ