اشتغال ۶۰ درصد سربازان فراجا بعد از خدمت

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: بیش از ۶۰ درصد افرادی که در فراجا مهارتی را فرا گرفتند، بعد از دوران سربازی وارد بازار کار شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی صبح امروز در نخستین جشنواره «سرباز ماهر ؛ اشتغال و کارآفرینی» گفت: این جلسه بسیار با ارزش است، چراکه مزین با نام سرباز است، افتخار ما این است که همرزم قهرمان شهید سلیمانی هستیم او سرباز واقعی بود و تمام فنون را داشت، بالاترین فنون این شهید اطاعت از ولی فقیه بود.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح افتخار می‌کنند که دو سال میزبان جوانان هستند، گفت: این جوانان در دوران سربازی مهارت‌ها را فرا می‌گیرند و این امر بعد از انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.

رضایی بیان کرد: سربازان در تمام ماموریت‌های فراجا سهیم هستند و ناخودآگاه مهارت یاد می‌گیرند، در مرزبانی مهارت فداکاری را یاد می‌گیرند و در طرح‌های نوروزی پلیس مهارت‌های خدمتگزاری را یاد می‌گیرند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در مجموعه فراجا مانند سایر بخش‌های نیرو‌های مسلح مهارت‌آموزی جاری است و بیش از ۵۴ باب کلاس مهارت‌آموزی و ۲۸ کارگاه آموزشی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۱۷۴ کارگاه آموزش مهارت‌های عمومی و تخصصی برگزار شده و هزار و ۹۷۲ استادکار تربیت شده اند، همچنین بیش از ۶۰ درصد افرادی که در فراجا مهارت آموزی را فرا گرفتند، بعد از دوران سربازی وارد بازار کار شدند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ