اشتغال ۴۴۶۰۰ نفر در بخش صنعت زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در زمان حاضر حدود ۴۴ هزار و ۶۰۰ نفر در این استان در بخش صنعت اشتغال دارند.

ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش صنعت و معدن با توجه به حساسیت های اقتصادی موجود جزو اولویت های مهم دولت است، افزود: هم اکنون یک هزار و ۶۷۱ درخواست سرمایه گذاری با رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان وجود دارد که ظرفیت اشتغال از محل آن ها، ۵۶ نفر برآورد شده است.
وی ادامه داد: در میانگین کشوری ۱۷ تا ۲۴ درصد درخواست های سرمایه گذاری منتج به صدور جواز تاسیس می شود که این میزان در استان زنجان ۲۲ درصد است.
فغفوری با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۳۹۳ پروانه بهره برداری در استان زنجان صادر شده است، اظهار داشت: بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نتیجه فعالیت این واحدها به استان جذب شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بزرگترین واحدهای صنعتی استان در زمینه های تولید ترانسفورماتور، سیم و کابل و نساجی فعالیت دارند، گفت: زنجان قطب صنعت نساجی مدرن درکشور است.
وی با بیان اینکه ۳۶۲ مجوز سرمایه گذاری طی هفت ماهه امسال در استان زنجان صادر شده است، افزود: طی این مدت ۷۹ واحد صنعتی در استان با سرمایه گذاری حدود ۴۳۰ میلیارد تومان پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.
فغفوری با بیان اینکه در سال های ۹۵ و ۹۶ اعتبارات قابل توجهی در قالب طرح رونق واحدهای تولیدی به استان زنجان اختصاص یافت، گفت: در سال ۹۵، حدود یک هزار میلیارد تومان و در سال ۹۶ نیز نزدیک یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب این طرح به واحدهای تولیدی در استان پرداخت شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سال جاری نیز با توجه به ابلاغی که طی یک ماهه اخیر در خصوص اجرای طرح رونق انجام شده است، تا کنون ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به تولید کنندگان اعطا شده است.
به گفته فغفوری هم اکنون ۲.۷ درصد کارخانه ها و واحدهای صنعتی کشور در استان زنجان فعالیت دارند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ