اشتغال ۳۶۷ معلول در سال‌جاری

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان از اشتغال ۳۶۷ معلول در سال‌جاری خبرداد .

حمیدالله فارسی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه همدان با اشاره به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارئه شده برای ایجاد اشتغال معلولین در سال‌جاری، گفت: سازمان بهزیستی از سه روش اشتغال‌زایی، بیمه خویش فرما و کارفرما اقدام به اشتغال زایی ۲۰۰ معلول روستایی و ۱۶۷ معلول شهری کرده است .

وی در تشریح نحوه عملکرد بیمه کارفرما برای اشتغال معلولین، مطرح کرد: در صورتی که کارفرمایی اقدام به استخدام فرد معلول تحت پوشش کرده‌باشد، سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو ۲۳ درصد ( ۶۰ ماه) از بیمه فرد استخدام شده را می‌پردازد؛ همچنین به ازای هر مددجو استخدام شده مبلغی بالغ بر ۱ میلیون تومان به کارفرما اعطا می‌شود .

فارسی در رابطه با شغل‌های تحت حمایت سازمان بهزیستی برای معلولان، افزود: شغل‌های خدماتی مانند کامپیوتری، سوپرمارکت و روغن گیری از جمله شغل‌های شهری قابل حمایت بهزیستی برای معلولان هستند .

وی ادامه داد: دامداری، خیاطی و کشاورزی نیز از دیگر شغل‌های روستایی تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند .

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه شهرستان همدان و قهاوند بیشترین بخش شهری را در اشتغال افراد دارای معلولیت شامل شده‌اند، اظهار کرد: روستاهای توابع شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، فامنین و اسدآباد نیز بیشترین زمینه کارآفرینی را برای معلولان داشته‌اند .

وی با اشاره به ۱۴۸۷ معلول بیکار در رده سنی بین ۱۸ تا ۵۵ سال، عنوان کرد: براساس مکاتبات صورت گرفته، قرار است در آزمون‌های فراگیر ادارات دولتی همانند کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) و بنیاد شهید و امورایثارگران و یا تمامی اداراتی که زیر نظر استانداری مشغول فعالیت هستند، ۳ درصد از سهمیه استخدامی خودشان را به معلولان تحت پوشش بهزیستی اختصاص دهند.

 منبع : خبرگزاری ایسنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ