اشتغال ۱۲۰۰ نفر با اعتبار ۵۳۰۰ میلیاردی

رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس کارخانه آلومینیوم جنوب در لامرد بزرگترین تولید کننده آلومینیوم کشور با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر شاغل و ۵۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سلسله جلسات پرسمان پیشرفت ظهر امروز با حضور رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان فارس برگزار شد.
علی همتی در این نشست با قدردانی از بسیج دانشجویی در برگزاری این جلسه اظهار داشت: شما دانشجویان باید با مسائل و مشکلات صنعتی کشور و استان فارس آشنا شوید و در این راه قدم بردارید و آن را به دست آیندگان بسپارید.
همتی با بیان اینکه مجموعه صنعت و معدن و تجارت استان فارس دارای کارگروه‌های زیادی است و ۴۰ درصد اقتصاد هر استان در اختیار مجموعه صنعت و معدن و تجارت آن است، افزود: ما کارگروه رفع موانع تولید در حوزه صنایع همچنین در حوزه بیمه، مالیات، بانکی و سایر مشکلات در حوزه ارز، ماشین آلات، گمرک و... همچنین کارگروه نظارت استان که وظیفه رفع مشکلات بازار و اتحادیه‌ها را دارد، داریم. از ۲ سال پیش تا کنون ۲۵۰ جلسه با حضور استاندار که دبیرش نیز بنده هستم برگزار شده است..
وظیفه دانشگاه آموزش و تربیت نیروی متخصص است
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز گفت: دانشگاه تصمیم‌سازی نمی‌کند بلکه تصمیم‌گیری می‌کند، دانشگاه مجری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، البته خودمان هم دخالت‌هایی می‌کنیم.
جلیل مقدسی افزود: بحث آموزش به عهده دانشگاه است، دانشگاه قرار نیست همه مشکلات کشور را حل کند وظیفه دانشگاه آموزش و تربیت نیروی متخصص است که در صنایع مشغول به کار شوند، سعی ما بر این است که سرفصل‌های آموزشی، امکانات فیزیکی و فرهنگی را فراهم کرده و فضای ایجاد تبادل افکار را در دانشگاه ایجاد کنیم تا به کل جامعه سرایت داده شود.
وی اشاره کرد: ارتباطاتی با صنعت و حوزه فنی و حرفه‌ای داشتیم و دوره‌هایی برگزار کردیم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نیست ولی لازم است اجرا کنیم، جایگاه خوبی در رنکینگ کشوری داریم از تشکل‌هایی دانشجویی مانند بسیج دانشجویی نیز حمایت می‌کنیم.
مقدسی تصریح کرد: در رتبه‌بندی موسسه خارجی تایمز رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ را به دست آورده‌ایم و ما آمارهایی در اختیار داریم که نشان می‌دهد چقدر از فارغ التحصیلان ما شاغل شدند و سال‌هایی بوده که ۱۰۰ درصد فارغ التحصیلان ما همه سر کار رفتند و شاغل شدند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ