اشتغال و مهارت آموزی سربازان در اولویت کاری ستاد کل نیرو های مسلح

۵ نظر

اولین جشنواره سرباز ماهر؛ اشتغال و کارآفرینی پنج شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ با حضور امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی، سردار زاده کمند فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر بیجندی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ، دکتر حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جمعی از فعالان و دست اندرکاران مهارت آموزی و اشتغال سربازان در محل فراجا برگزار شد.

به گزارش بازارکار، اولین جشنواره سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی از سوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و به میزبانی انتظامی کشور برگزار شد.
امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در اولین جشنواره سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی از فرمانده کل انتظامی کشور ، هیات رئیسه فراجا و معاونت تربیت و آموزش فراجا در میزبانی اولین جشنواره سرباز ماهر؛ اشتغال و کارآمدی قدردانی کرد و اظهار داشت: ماموریت نیروهای مسلح تامین امنیت بوده و فلسفه سربازی مشارکت در تامین امنیت است و این موضوع در تمام کشورها وجود دارد و مختص ایران نیست.
امیر نصیرزاده خطاب به افرادی که می‌گویند سربازی باید برداشته شود، اعلام کرد: هرکسی در مورد سربازی و لغو آن اظهار نظری می‌کند یا از جوانب و زوایای سربازی مطلع نیست یا شاید هدفی جز تامین امنیت ملی دارد.
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح نمی‌توانند نسبت به اشتغال جوانان به ویژه سربازان بی تفاوت باشند تصریح کرد: نیروهای مسلح تصمیم دارند سهم مهارت ۷۰ درصد و دروس نظری ۳۰ درصد شود تا جوانان بیشتر دارای مهارت شوند، همچنین برای سربازان چنین کاری انجام شد تا جدا از تامین نظم و امنیت کشور، یک سرباز مهارت هم فرا بگیرد چراکه اشتغال سربازان در اولویت قرار دارد.
گفتنی است در پایان مراسم امیر نصیرزاده به سربازان حاضر در جشنواره ۳ روز مرخصی تشویقی اعطا کردند.
مهارت آموزی یک میلیون سرباز وظیفه در چهار سال
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در مدت چهار سال گذشته یک میلیون نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته که ۷۰۰ هزار نفر مدرک مهارت آموزی دریافت کردند.
به گزارش بازارکار، سردار محمدجواد زاده کمند در اولین جشنواره سرباز ماهر؛ اشتغال و کارآمدی گفت: بیش از چهار سال از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی می‌گذرد و خداوند را شاکریم که با تدوین اسناد راهبردی و هم افزایی ظرفیت‌ها در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم رهبر انقلاب در موضوع مهارت آموزی اقدامات اساسی داشته باشیم.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح افزود: عملاً موضوع مهارت آموزی سربازان به یک نهضت تبدیل شده است، در مدت چهار سال گذشته یک میلیون نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته که ۷۰۰ هزار نفر مدرک مهارت آموزی دریافت کردند.
سردار زاده کمند گفت: سربازان علاوه بر نقش آفرینی در دفاع از میهن اسلامی با کسب مهارت آموزی هم خدمت موثرتری داشتند و هم برای نقش آفرینی در جامعه آماده‌تر می‌شوند.
وی ادامه داد: قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی سربازان تحت پوشش مهارت‌های مهارت آموزی قرار بگیرند که به دلیل شیوع کرونا محقق نشد و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۲ این هدف به طور کامل محقق شود.
سردار زاده کمند بیان کرد: امسال برنامه داریم ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های پنجگانه و ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های ۵۱۲‌گانه تخصصی قرار دهیم.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه اشتغال سربازان همیشه مورد اهمیت بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار سرباز موفق به بهره مندی از تسهیلات شدند و برنامه داریم برای سال ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال سربازان اختصاص دهیم.
سردار زاده کمند با اشاره به اینکه بهره مندی از سامانه‌های وزارت کار برای پیدا کردن شغل مناسب در دستور کار است، گفت: در سال ۱۴۰۱ برنامه داریم اقدامات موثر انجام شده در امر مهارت آموزی و اشتغال را ترویج دهیم.
۶۰ درصد از سربازان مهارت دیده وارد بازار کار شدند
جانشین فرمانده انتظامی کل کشور نیز در این جشنواره گفت: بیش از ۴ هزار کارگاه مهارت آموزی در مجموعه فراجا وجود دارد و بیش از ۶۰ درصد سربازان با مهارت‌هایی که در دوران سربازی یاد گرفته‌اند، پس از آن وارد بازار کار شده‌اند.
سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کل کشور در این مراسم اظهار کرد: افتخار ما این است که سردار قاسم سلیمانی سرباز واقعی ولایت بود و وصیت کرد بر روی سنگ مزارش هم این واژه را بنویسند.
وی تصریح کرد: مهارت آموزی سربازان که در هیچ جای دنیا و همچنین تا پیش از انقلاب سابقه ندارد و عموم سرباز‌ها در عموم ماموریت‌های فراجا سهیم هستند و در جایگاه خود مهارت‌های مختلف را فرا می‌گیرند.
جانشین فرمانده انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین مهارت فداکاری برای برقراری امنیت و آرامش از دیگر مهارت‌هایی است که سربازان در طول سربازی یاد می‌گیرند.
سردار رضایی اضافه کرد: بیش از ۴ هزار کارگاه مهارت آموزی در مجموعه فراجا وجود دارد و بیش از ۶۰ درصد سربازان با مهارت‌هایی که در دوران سربازی یاد گرفته‌اند، پس از آن وارد بازار کار شده‌اند.
گواهینامه صلاحیت خدمت در کنار کارت پایان خدمت سربازان
رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی در دوره خدمت سربازی گفت: گواهینامه صلاحیت خدمت و کارت پایان خدمت باید دو کارت و مدرکی باشد که هر سرباز در پایان دوران خدمتش دریافت خواهد کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی در دوره خدمت سربازی گفت: گواهینامه صلاحیت خدمت و کارت پایان خدمت باید دو کارت و مدرکی باشد که هر سرباز در پایان دوران خدمتش دریافت خواهد کرد.
غلامحسین حسینی‌نیا در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که در مقر مرکزی فراجا برگزارشد، گفت: خداوند بنده مومن ماهر را دوست دارد. کار ما در قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی این است که کاری کنیم تا از طریق ارائه آموزش‌های مهارت آموزی به سربازان، خداوند جوانان ما را بیشتر دوست داشته باشد.وی با بیان اینکه ۱۹ گروه مخاطب در سازمان فنی‌وحرفه‌ای داریم که مهارت آموزی سربازان گل سرسبد آن است‌، گفت:‌ این کمک می‌کند تا سربازان وارد دوره بعدی سربازی شوند. سربازی تمام شدنی نیست و سربازان نظام وظیفه در ادامه برای ساختن ایرانی آباد تبدیل به سربازان سازندگی می‌شوند.
حسینی‌نیا ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب نهضت مهارت آموزی را شروع کردیم. امروز کشور نیازمند افراد ماهر است و امروز ۴۰ نهاد کشوری بسیج شده‌اند تا این هدف محقق شود. این باعث افتخار ماست که جزو اصلی‌ترین اجزای این طرح باشیم.
رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور افزود: ما از ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ گام‌های خوبی در حوزه مهارت آموزی به سربازان برداشته‌ایم. در سال۹۹، بیش از ۸۹ هزار نفر و در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر را آموزش دادیم. در سه ماهه اول امسال هم ۳۷ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند که قرار است این عدد به ۱۴۷ هزار نفر که تعهد ماست برسد.‌ برای این کار ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز شده و ۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند.
رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای در ادامه گفت: ما باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت و زمینه افزایش بهره‌وری آنان را فراهم کنیم. ما برای این کار تمام قد پای کار هستیم تا هدیه ارزشمند مهارت را به سربازان ارائه دهیم. سرباز باید در انتهای خدمت سربازی‌اش دو کارت دریافت کند که یکی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و دیگری کارت پایان خدمت او خواهد بود.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای اشتغال و مهارت آموزی سربازان در اولویت کاری ستاد کل نیرو های مسلح

  • ع
    علیرضا
    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۰:۰۰
    خوب کسی که مثل من با 8 سال غیبت به خودم مربوط هست نرفتم ضررش هم خودم دیدم با دوستان ضررش رو خودشون دیدن و به هر فرد بستگی داره
    بعدش هر فردی مشکلی داشته بدون شک یا الکی الکی نرفته که اون کسی که میگه برو سربازی با چشم ضعیف که جمع اش 12 یا 13 هست می تونه بره تا همین سرکوچه نه سربازی یا بقیه بنده های خدا که غیبت کردن مشکلاتی دیگه دارن
    عجب گیری کردیم به جایی اینکه که به همدیگر کمک کنیم که از این مشکل عبور کنیم به فکر اذیت هم هستیم
    • خ
      خانگل
      ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
      آقا عیدانی کاسه داغ تر از آش شدی؟ اگه غایبین وفراریان بلاتکلیف بمانند یا معاف شوند مگه چه سودی براتون داره که طوری حرف میزنی که انگار زورت میاد تعیین تکلیف شوند. تو و بعضی ها هرچه زور بزنید فایده ندارد بلاخره غایبین وفراریان هم از بلاتکلیفی درمیان مطمئن هستم....
      • ا
        امیر
        ۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
        بهتر نیست تعین تکلیف سربازان غایب و فراری در اولویت ستاد کل نیروهای مسلح قرار بگیره؟
        • ع
          عیدانی
          ۸ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۵
          مثلا چکارشون کنن؟
          کسی که فراریه بنظرم باید برش گردونن مگر اینکه متاهل باشه یا عذر موجهی داشته باشه.
          اینهایی که فرار میکنن برای بقیه الگو میشن بقیه هم یاد میگیرن اینجوری بدبخت میشن جوانها .
          سن و سالشان پایینه نمیدونن با فرار از خدمت در سن 30 سالگی چیا در انتظارشونه.
          • ا
            امیر
            ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
            به هر جهت باید تعین تکلیف بشوند، غایبین چی؟ وقتی این همه غایب و فراری داریم حتما مشکلی وجود دارد،

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ