اشتغال فناورانه در البرز بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس پارک علم و فناوری البرزجهاددانشگاهی گفت: البرز با دارا بودن ۲۸۳ شرکت دانش‌بنیان ازلحاظ تعداد اشتغال فناورانه از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش بازارکار از روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس مهدی عباسی در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری که روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، تصریح کرد: اگر به دنبال خروجی در البرز هستیم باید تمام اجزای اکوسیستم فناورانه در کنار هم قرار بگیرند و تا زمانی که این اتفاق نیافتد شاهد خروجی واقعی نخواهیم بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته در برخی زمینه‌ها بیش از نیاز استان عمل شده و در برخی زمینه‌ها هم این اتفاق نیافتاده است.

رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بابیان اینکه اگر همه ارگان‌ها در کنار هم نباشند نمی‌توانیم تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم، تصریح کرد: البرز با دارا بودن ۲۸۳ شرکت دانش‌بنیان سومین استان از این لحاظ در کشور است و پتانسیل‌های بالایی دارد.

وی افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در یک استان شاخص خوبی برای اثبات پتانسیل‌ها است. برخی استان‌ها تنها تا ۱۵ شرکت دانش‌بنیان دارند، و شرایط البرز به نسبت کشور خوب است.

رئیس پارک البرز بابیان اینکه البرز در حوزه واحدهای فناور هشتمین استان در کشور است، گفت: البرز ازلحاظ تعداد اشتغال فناورانه از میانگین کشوری بالاتر است ولی این‌ها دلیل بر برنامه‌ریزی و خروجی بیشتر نیست.

به گفته مهندس عباسی طبق روال هرساله پارک علم و فناوری دبیر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان است و شرح وظایف آن شامل ۱۳ بند ازجمله برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه، مستند کردن تجارب، انعقاد قراردهای پژوهشی و فناورانه و... است. پارک علم و فناوری با تعداد قابل قبولی از واحدها در حوزه مختلف علوم پزشکی، مهندسی، کشاورزی و... در نمایشگاه به‌صورت حضوری شرکت خواهد کرد.

وی بابیان اینکه نماینده تمام دستگاه‌های ذیربط فراخوان شدند و جلسات مختلف در مورد نحوه و چگونگی برگزاری نمایشگاه صورت گرفت، گفت: درنهایت بنا است نمایشگاه با رعایت پروتکل‌ها هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی برگزار شود. مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی دارای بودجه پژوهشی انجام‌شده تا برای شناخت پژوهشگران در این نمایشگاه حاضر شوند و با نحوه تعامل با آن‌ها آشنا شوند.

به گفته مهندس عباسی البرز درزمینهٔ ارتباط بخش خصوصی و پژوهش و فناوری یکی از استان‌های پیشرو است. در یک سال گذشته که صندوق پژوهش و فناوری استان البرز شکل‌گرفته، در برخی شاخص‌ها رتبه پنج کشوری راداریم و تنها استانی هستیم که ۹۶ درصد از صندوق پژوهش و فناوری آن متعلق به بخش خصوصی است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز ادامه داد: ۲۷ شرکت خصوصی استان پای‌کار آمده‌اند و با کمک‌های صندوق نوآوری و شکوفایی مجموعاً بیش از ۵۰ میلیارد تومان در این صندوق با حمایت بخش خصوصی تامین اعتبارشده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۶ میلیارد تومان وام جعاله برای تمام شرکت‌های فناور به مناسبت هفته پژوهش اخذشده گفت: شرکت‌ها می‌توانند در همین نمایشگاه می‌توانند از این وام با بازپرداخت از ۴ درصد به بالا استفاده کنند. همچنین مقررشده تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هم از اعضای هیات علمی با حمایت پارک حمایت صورت گیرد. بخشی از وام‌ها به‌صورت کمک‌های بلاعوض در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

رئیس مجتمع تحقیقاتی بابیان اینکه تمام دغدغه ما به‌عنوان پارک علم و فناوری فعال کردن مشارکت حداکثری بخش خصوصی در نمایشگاه است.، تصریح کرد: تا امروز ۲۲ دستگاه و سازمان برای شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش اعلام آمادگی داشته‌اند و امیدواریم شاهد این باشیم که تعداد شرکت‌کننده‌ها افزایش یابد زیرا پتانسیل‌های البرز بسیار زیاد است

منبع : بازارکار

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد دانشگاهی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ