اشتغال سربازان منقضی خدمت در بخش صنایع و معادن

در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری برای اشتغال سربازان منقضی خدمت در صنایع و معادن، جلسه بررسی روند اجرای این طرح در قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش بازارکار از کرمان؛ در راستای امضای تفاهم‌ نامه همکاری میان قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، استانداری کرمان، سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی استان کرمان با هدف آموزش براساس نیاز بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار برای کارکنان وظیفه منقضی در اسفند ماه سال ۱۴۰۱؛ جلسه‌ بررسی اقدامات انجام شده توسط نهادهای طرفین برگزار شد.
این تفاهمنامه و همچنین بررسی نحوه اجرای هر چه بهتر این طرح با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان‌، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح‌، روسای جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمان و مدیران آموزش و پژوهش مجموعه ایمیدرو در تهران برگزار شد.
در این جلسه ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی روسای جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه‌ای استان در راستای اجرایی کردن این طرح، مقرر شد قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی نیروهای مسلح و مجموعه ایمیدرو به منظور اجرای هر چه بهتر این تفاهم‌ نامه نیازسنجی، غربالگری ‌و ایجاد مشوق‌ های لازم و امکان استفاده از ظرفیت‌ های طرفین را فراهم کنند.
امیر حسن‌ زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: به موجب این تفاهم‌ نامه نیاز بازار کار در حوزه معادن و صنایع استان شناسایی شده و با همکاری یگان‌ های نیروهای مسلح، سربازان آموزش‌ های مورد نیاز را از سوی فنی و حرفه‌ ای و جهاد دانشگاهی طی خواهند کرد؛ تا براساس سهمیه تعیین شده برای جذب در معادن و صنایع معدنی معرفی شوند.
وی تصریح کرد: این تفاهم‌ نامه برای ایجاد اشتغال پایدار سربازان وظیفه از طریق آموزش‌ های مهارتی به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه آموزش‌ های مهارتی و استفاده از توانمندی‌ های علمی، تخصصی و اجرایی، ظرفیت‌ های سخت‌ افزاری برای توسعه قابلیت‌ های آموزشی و همچنین توسعه فرهنگ کارآفرینی، تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ