اشتغال در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش می‌یابد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری ۲۱ پروژه عمرانی، تولیدی انجام شده است که با اجرای این پروژه ها ۲۱۹ شغل بصورت مستقیم ایجاد شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تاسیس وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری ۲۱ پروژه عمرانی، تولیدی با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان انجام شده است که با اجرای این پروژه‌ها ۲۱۹ شغل به صورت مستقیم و ۲۱۳ شغل نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های این هفته جشن شکر گزاری گندم بود که در این آئین از بهره برداران و گندم کاران نمونه تقدیر شد، افزود: در سال زراعی ۹۷-۹۸ با تولید ۱۶۳ هزار تن با رشدی بالغ بر ۸۵۰ درصدی روبرو بوده ایم.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۳۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات و مزارع استان بوشهر به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است، بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که جهاد کشاورزی استان بوشهر در سال‌های اخیر آغاز کرده و تا کنون نیز ادامه دارد موضوع بهره وری آب و شیوع آبیاری نخیلات استان است.
وی ادامه داد: این طرح در سطح ۳۴ هزار و ۲۵۰ هکتار در شهرستان دشتستان اجرا شده و با پایان مطالعات این طرح، عملیات اجرایی آن در سطح ۲ هزار و ۵۷۰ هکتار آغاز شده است.
وی گفت: در قالب این طرح بالغ بر ۵۰ کیلومتر شبکه ۳ و ۴ احداث و در یک فاز ۱۱۹ کیلومتر از این شبکه‌ها ادامه می‌یابد و همچنین مطالعات هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از نخیلات این حوزه در آب‌پخش و کلل انجام که اعتبارات آن از محل سفر رئیس جمهوری به استان است، آغاز خواهد شد.
توسعه کشت گلخانه‌ای
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه از محل سفر اسفند ماه رئیس جمهوری به استان بوشهر ۶۰۰ میلیارد ریال به منابع طبیعی و هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به شیلات تخصیص یافته است، گفت: از مجموع دو هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته سفر رئیس جمهوری به بخش کشاورزی ۳۰۵ میلیارد ریال به استان ابلاغ شده است.
منوچهری خاطرنشان کرد: شرایط جوی استان بوشهر برای کشت گلخانه‌ای بسیار مناسب است به همین دلیل در این حوزه فعالیت بسیاری صورت گرفته است و اکنون در استان بوشهر ۳۰۰ هکتار از اراضی به گلخانه تبدیل شده است و ۳۰۰ هکتار دیگر برای سال جاری برنامه ریزی شده است.
وی در خصوص احداث جاده بین مزارع، کانال‌های آبیاری و احیا و مرمت قنات‌ها بیان کرد: تا کنون ۱۹۲ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰۰ کیلومتر کانال آبیاری و ۱۴۳ کیلومتر قنات در استان بوشهر احداث شده است.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ