اشتغال‌زایی ۲۴ هزار نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

طی شش ماهه سال جاری هزار و ۵۳۹ واحد صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از ۲۴ هزار نفر در شهرکها و نواحی صنعتی احیا و افتتاح شده‌اند.

به گزارش ایلنا از شاتا، در این بازه زمانی، ۸۰۷ واحد صنعتی با اشتغال ۱۴ هزار و ۲۵۵ نفر به بهره برداری رسید و ۷۳۲ واحد صنعتی غیر فعال نیز مجددا به چرخه تولید بازگشته‌اند که با بهره برداری مجدد از این تعداد واحد صنعتی ۱۰ هزارو ۶۳۵ نفر مشغول به کار شدند .

مقایسه آمارها با مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد ۴۹ درصدی در تعداد واحدها و ۴۳ درصدی در اشتغال دارد.

رشد ۳۲ درصدی صادرات در شهرکهای صنعتی

علاوه بر این طی ۶ ماهه سال جاری ۶۵۰ واحد صنعتی موفق به صادرات بیش از ۱.۲ میلیارد دلار کالا به کشورهای مقصد صادراتی شدند و این میزان نشان دهنده رشد ۳۲ درصدی صادرات نسبت به ۶ ماهه ابتدای سال قبل است.

تعداد خوشه‌های صنعتی شناسایی شده در کشور در سال جاری نیز ۳۴ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با بیش از ۱۶۰۰ درصد افزایش روبه رو بوده است.

همچنین تعداد خوشه‌های صنعتی خاتمه یافته نیز در این دوران با ۱۹ خوشه صنعتی در مقایسه با یک خوشه خاتمه یافته سال قبل ۱۸۰۰ درصد رشد رشد داشته است. تعداد خوشه‌های صنعتی در حال توسعه نیز ۳۶ مورد گزارش شده است .

لازم به ذکر است طی این مدت ۱۸۶۴ دوره آموزشی برای ۴۱ هزارو ۴۳۹ نفر از شاغلین واحدهای صنعتی برگزار شده است و تعداد تورهای صنعتی برگزار شده نیز در سال جاری ۱۳۱ مورد برای ۲۷۳۰ نفر بوده است .

همچنین در سال جاری ۵۱ بنگاه کوچک و متوسط ایرانی و کره‌ای توانستند در قالب ۳ نشست ۱۴ تفاهم نامه همکاری را منعقد کنند و این درحالی است که تعداد مشاورین مستقر در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار ۶۵۰ نفر است.

بنگاههای کوچک و متوسط سراسر کشور در ۶ ماهه سال جاری توانستند۷ تفاهم نامه همکاری با نهادهای داخلی را به امضا برسانند و شناسایی و مستند سازی ۵۷ نیاز فناورانه و رفع ۵ نیاز فناورانه نیز در این مدت صورت گرفته است.

در این مدت فن بازار منطقه ای قم نیز راه اندازی شد.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبار مهم استخدامی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ