اشتغال‌زایی برای ۲۶۳۰ جوان کردستانی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از طریق پرداخت ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای دو هزار و ۶۳۰ جوان کردستانی شغل ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در همایش تجلیل از تولیدکنندگان نمونه عرصه کشاورزی استان کردستان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات آبیاری تحت فشار حدود ۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای توسعه شیوه‌های نوین آبیاری هزینه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از طرح‌های اشتغالزایی روستایی افزود: در مرحله نخست سهم استان کردستان در این بخش ۱۳۰ میلیارد تومان و سهم جهاد کشاورزی ۵۸ میلیارد تومان بود اما تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی در شهرهای مرزی با بهره ۴ درصد و در سایر شهرستان‌ها با بهره ۶ درصدپرداخت شده و تاکنون از این محل ۲ هزار و ۶۳۰ نفر شغل جدید ایجاد شده است.

وی گفت: ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون و ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی با سود ۱۵ درصد در استان کردستان پرداخت شده است.

جعفری با بیان اینکه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه‌ اند، ادامه داد: سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای بخش کشاورزی کردستان مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: صندوق توسعه بخش کشاورزی از ظرفیت قانونی خود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در اختیار جهاد کشاورزی قرار داد و سرمایه ۴۸ میلیارد تومانی به ۵۸ میلیارد تومان افزایش یافت و با این سرمایه رتبه ۳ کشوری را کسب کردیم.

بیشتر بخوانید

۴۰۰ گونه گیاهی و جانوری متنوع بزرگ و کوچک در کشور شناسایی شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی: دولت به جای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، مشوق‌های نقدی به کشاورزان پرداخت می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به ۳ طرح پیشران در استان اشاره کرد و گفت: طرح نخست مربوط به تبدیل ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم به آبی بوده که جزو خواسته دیرینه مردم و در صورت تحقق سهم اراضی آبی از ۱۱ درصد به ۱۹ درصد می‌رسد و طرح توسعه ۵۰ هکتار از باغات تحول خوبی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد کرد.

وی سومین طرح پیشران را مربوط به طرح تامین پروتئین حیوانی عنوان و اضافه کرد: امیدواریم با تصویب این طرح در کمیسیون اقتصادی و پیگیری‌های وزارتخانه واردات را محقق کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملکی و عمرانی سازمان جهاد کشاورزی برای استان جذب شده است، به اقدامات صورت گرفته در صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت اسمی کارخانجات شیر ما ۱۶۰ هزار تن و شیر تولیدشده نیز حدود ۲۳۲ هزار تن است و این آمار نشان از اشباع شدن ظرفیت کردستان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تبریک ماه مبارک رجب و هفته منابع‌طبیعی به جایگاه «زراعت، باغبانی و کشاورزی» در دین مقدس اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: در آموزه‌های دینی موضوع درخت و درختکاری و شغل کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد تا جایی که عمل صالح و عبادت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علی دوستی‌نژاد افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل عترت(ع) نیز به انجام امورات کشاورزی، کاشت درخت و باغداری اهتمام ویژه‌ای داشتند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش کشاورزی استان گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌ها در راستای توسعه کشاورزی کردستان تلاش کرد چراکه این حوزه اشتغالزایی زیادی برای جوانان ایجاد کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار از از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان کردستان تجلیل شد.

 منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ