استخدام ۵۲۰۰ نیروی جدید در اورژانس کشور

۱ نظر

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در آئین افتتاح تعدادی از پروژه‌های مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی اظهار کرد: اورژانس در ابتدا تبدیل به سازمان شد و بر این اساس با شخص وزیر مشکلات را بر طرف می کنیم همچنین مرکز هدایت عملیات و بحران کشور شکل گرفت و ما بحران‌های کشور را از اورژانس کشور دریافت می‌کنیم.

او ادامه داد: نقشه راه حوزه سلامت در مدیریت خطر، حوادث و سوانح را طراحی کردیم و در زلزله‌ها رضایتمندی مردم بسیار بالا بود همچنین در سیل ۹۸ به سرعت با دستور وزیر بهداشت اقدامات را ابلاغ کردیم.

کولیوند گفت: اورژانس ریلی را امسال راه اندازی کردیم و ۵ شناور در اورژانس دریایی داریم که خدمت رسانی به جزایر دور از این طریق صورت گرفت. مدیریت سکته‌های حاد مغزی و قلبی ایران در دنیا بی نظیر است حتی در اجلاس وزاری بهداشت یکی از مدیران سازمان جهانی بهداشت سکته کرد و او را نجات دادیم؛ در سکته‌های حاد مغزی در قالب کد ۷۲ هزار و ۴۲۴ نفر بیمار را نجات دادیم.

رییس اورژانس کشور گفت: ۴۸ فروند بالگرد داریم و ۲ فروند بالگرد به زودی به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود و ۶۵ درصد مصدومان منتقل شده با بالگرد مستقیم به اتاق عمل اعزام شدند.

کولیوند گفت: تعداد آمبولانس ‌ها به ۵۷۰۰ رسید و قرارداد هزار دستگاه را بسته ایم و۳۳۰ دستگاه موتورلانس زمان رسیدن را از ۳۸ به ۹ دقیقه رسانده است و ۴ میلیون ماموریت در اورژانس انجام می‌دهیم و در مدیریت حوادث و بلایا هدایت را از مرکز انجام می‌دهیم و۶۰ درصد در کلانشهر ها و ۴۵ درصد در شهرها زمان رسیدن بر بالین بیمار را کاهش داده‌ایم.

رییس اورژانس کشور با اشاره به توسعه ناوگان اورژانس گفت: با ایران خودرو دیزل وارد مذاکره شدیم و از نظر تامین اتوبوس آمبولانس خودکفا شدیم و قرارداد ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس را با ایران خودرو دیزل منعقد شده است و راه اندازی اورژانس بانوان و ۳۰ درصد دانشجویان ما زن هستند.

کولیوند گفت: سامانه ای برای رصد موتورلانس، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس راه اندازی کرده ایم، کار ما مانند پلیس تکنیکی و تاکتیکی است و مجوز راه اندازی دانشکده فوریت‌های پزشکی را از وزیر بهداشت دریافت کرده‌ایم.

اوبه اقدامات اورژانس در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در مبارزه با کرونا اولین گروه که وارد عمل شد، اورژانس بود، در بازگشت دانشجویان ووهان هیچ کس با ما همراه نشد و هتل داران فرار کردند، نیروهای اورژانس هتل داری کردند و ما سربلند کار را انجام دادیم؛ انتقال بیماران کووید با تیم عملیات ویژه انجام شد و تاکنون یک بیمار کرونا از انتقال ناراضی نبوده است.

کولیوند گفت: هفته گذشته ۷۰ هزار تماس در رابطه که ۳۵ هزار نفر با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و ما انتقال بیماران بین بیمارستان ها را انجام می‌دهیم و در طرح شهید سلیمانی ۱۴۰ هزار تخت نقاهتگاهی راه اندازی کردیم البته استقبال کمی شد و ۷۱۶۳ داوطلب را در زمینه کووید ۱۹ آموزش دادیم تا به اورژانس کمک کنند و ظرفیت نیروی انسانی را بالا بردیم و ۱۱ شهید در دوران کرونا تقدیم ایران کردیم. همچنین ۹۲۶ مهماندار قطارهای مسافری را آموزش دادیم.

رییس اورژانس کشور با درخواست از معاون اول ریاست جمهوری برای حمایت از اورژانس گفت: ما هزینه خرید بالگرد اورژانس و سوخت آن را نداریم و قرارداد هزار آمبولانس و هزار موتورامبولانس را منعقد کرده ایم اما بودجه آن را نداریم و انتظار داریم با حمایت معاون اول رییس جمهور این بودجه تامین شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار استخدام اورژانس کشور اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای استخدام ۵۲۰۰ نیروی جدید در اورژانس کشور

  • ح
    حمید حاجی اسدی
    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۰:۰۸
    سلام
    من اگه بخام راننده اورژانس بشم چیکار باید بکنم یا کجا باید اقدام برای استخدام کرد
    ممنون

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ