استخدام ۵۰هزار نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صدور کارت اعتباری سبب خواهدشد مردم دیگر نیازی به فروش سهام عدالت خود نداشته باشند و از اعتبار کارت، خریدهای خود را انجام دهند.


به گزارش ایرنا، «علی آقا محمدی» روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سفته الکترونیک و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال که با حضور فرهاد دژپسند در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: اکنون ۶ میلیون نفر از سهامداران عدالت از خدمات بانک ملی استفاده می کنند که با اجرا شدن فرایند های الکترونیک و وثیقه شدن این سهام، دیگر نیازی به فروش سهام عدالت خود ندارند.
وی به امضای دیجیتال و هویت شناسی دیجیتال که اکنون در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: طرح سجام در حقیقت این‌ کار را در مورد ۵۰ میلیون نفر از ایرانی ها در مورد سهام عدالت انجام داد و شناسایی را کامل کرد.
آقامحمدی افزود: اکنون به نظر می‌رسد که می توان موفق شویم که از این به بعد به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کرده و نیازی به شناسایی افراد نباشد و این به معنای آن است که هوش مصنوعی باید در ایران یک تحول بنیادی پیدا کند.
وی گفت: براساس برآورد های اولیه ما نیازمند ۵۰ هزار نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی هستیم که تربیت آنها در جهان به گونه‌ای است که نیاز به دوره‌های کلاسیک ندارند و می توانند در دوره‌هایی بین یک تا یک و نیم سال تربیت شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه من امیدوارم دانشگاه های بزرگ به این کار اقدام کنند گفت: معاونت علمی رییس جمهوری هم یک برنامه برای تربیت ۵۰ هزار نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی اقدام کند و باید در این زمینه به سرعت جلو رفت.

آقامحمدی به اینترنت اشیا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اینترنت اشیا هم می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند و انتقال‌ها از این روش انجام شود و این سبب می شود ۱۰ درصد کارها ارزان تر تمام شود و این به معنای آن است که یک لجستیک پرهزینه از سر اقتصاد برداشته می شود و این یعنی بهره وری اقتصاد ایران که باید تحقق یابد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ