استخدام ۱۵۰۰ نخبه دانشگاهی با آزمون سازمان سنجش، به زودی

معاون وزیر کشور استخدام ۱۵۰۰ نخبه دانشگاهی در مجموعه وزارت کشور از طریق آزمون سازمان سنجش در آینده نزدیک را در اجرای سیاست جامع نیروی انسانی اعلام کرد.


به گزارش بازارکار به نقل صدا وسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جواد ناصریان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اعلام این خبر تصریح کرد: افرادی که از طریق آزمون‌های استاندارد سازمان سنجش جذب خواهند شد عموما در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مشغول به فعالیت خواهند شد.
وی افزود: ۹ آبان آزمون استخدامی وزارت کشور برگزار می‌شود و در این مرحله، سه برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه تخصصی و علمی راه می‌یابند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش منابع انسانی گفت: جذب این تعداد از نخبگان در شرایط و محدودیت‌های بودجه‌ای کشور، با همکاری و پذیرش استدلال‌های وزارت کشور در دولت بوده است.
ناصریان خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲، نگاه وزارت کشور بر استفاده حداکثری از نیرو‌های متخصص به ویژه در سطح استاندار، فرماندار و بخشدار بوده است.
وی افزود: در حال حاضر ۷۸درصد فرمانداران از مجموعه نیروی‌های باسابقه و کارآزموده وزارت کشور هستند، این درحالی است که در گذشته حداکثر تا ۳۷ درصد از نیرو‌های این وزارتخانه، در سطح فرمانداری‌ها استفاده می‌شد و بقیه به صورت مامور از دستگاه‌های دیگر جذب می‌شدند که این امر آسیب جدی را در اجرای سیاست داخلی کشور به بار می‌آورد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور خاطر نشان کرد: قبل از دولت آقای روحانی، بیش از ۴۰ درصد پست‌های سرپرستی و مدیریتی وزارت کشور در ستاد، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در اختیار ماموران از سایر دستگاه‌ها بود که به ۹.۵ درصد کاهش یافته است.
معاون وزیر کشور با اشاره به سیاست رئیس جمهور و وزیر کشور در استفاده از نیرو‌های متخصص از مجموعه وزارت کشور تاکید کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد استانداران کشور از مدیرانی هستند که در مجموعه صف و ستاد وزارت کشور رشد کرده و دارای سوابق موثر مدیریتی در این حوزه اند؛ این در حالی است که پیش از دولت آقای روحانی، در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۹ درصد از استانداران از بدنه وزارت کشور انتخاب می‌شدند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ