استخدام و اشتغال ایثارگران از دغدغه‌های دولت است

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مسئله اشتغال جامعه ایثارگری یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم است و به تمامی شرکت‌های دولتی و غیردولتی تاکید شده بر اساس قانون، بخشی از اشتغال‌زایی خود را به ایثارگران اختصاص دهند.


به گزارش بازارکار به نقل از دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نوزدهمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، خاک این استان را مقدس خواند و اظهار داشت: همه خاک خوزستان مسجد است. این خاک آنقدر دارای شرف است که توانایی پذیرش جان و تن بهترین بندگان خدا را داشته است.
وی افزود: همان‌طور که خاک کربلا به‌خاطر اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران پاکش را در خود جای داده، شرف پیدا کرده است. شلمچه، خرمشهر، آبادان و چذابه هم مقدس هستند و ما به‌عنوان پاسداران ایثار و شهادت باید همه این خاک را تبدیل به مسجد و عبادتگاه می‌کردیم و به یک مرکز عبادی تبدیل می‌شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: شرف خرمشهر، مقاومت رزمندگان خرمشهر و شرف آبادان، ایستادگی مردم آبادان در محاصره سنگین دشمن و کوتاه نیامدن آن‌هاست و این باید مفهوم و معنای آبادان تا تمامی تاریخ باشد و مسئولان ملی و منطقه‌ای وظیفه دارند که این مفاهیم را نهادینه کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه مردم خوزستان با تمام وجود جنگ تحمیلی را دیدند و این جنگ جزئی از زندگی آن‎ها شده بود، افزود: مردم این استان بخشی از هویت این حماسه هستند و به دلیل همین ویژگی و ذات خوزستان، انتظار من این است که بنیاد خوزستان با بنیاد‌های سایر استان‌های کشور تفاوت داشته باشد و از همین زاویه باید ساختار و اختیارات این بنیاد با بقیه متفاوت باشد، البته باید این مسوولیت پذیرفته شده و پرورش یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم برجسته‌سازی اهمیت ایثار و شهادت در جامعه اسلامی عنوان کرد: یکی از دلایلی که خیلی سریع ماجرای شهید «علی لندی» را پیگیری کردم، این بود که مردم بدانند این موضوعات برای ما مهم است و مقام معظم رهبری هم با حساسیت و لطف فراوان با این درخواست موافقت فرمودند.

وی اذعان کرد: این قبیل مسائل نشان می‌دهد که ایثار مهم است، دیده می‌شود و ارزشمند است. سخن و تعبیری که حضرت امام (ره) در مورد شهید فهمیده به کار بردند، یعنی عالی‌ترین مقام نظام اسلامی به فداکاری شهید فهمیده منزلت داد و این اقدامات برای همه مسوولان درس بزرگی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با موضوعات مطرح شده در جلسه شامل ضرورت حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران، تصریح کرد: تامین مسکن ایثارگران باید به تمام معنا در اولویت باشد و در حوزه اشتغال نیز از روش‌های گوناگون مانند استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و خوداشتغالی، در مدت کوتاهی افراد فاقد شغل جامعه ایثارگری مشغول به کار شوند و البته در مورد خوزستان با توجه به ظرفیت‌های این استان رفع این مشکل باید سریع‌تر صورت گیرد.

وی ادامه داد: اشتغال جامعه ایثارگری را یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم است و در همین راستا به شرکت‌های دولتی، نهاد‌های غیردولتی و پیمانکاران تاکید شده که طبق قانون بخشی از اشتغال را به ایثارگران اختصاص دهند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: بر لزوم پیگیری این موضوع در استان خوزستان از سوی استاندار و در مرکز از سوی وزارتخانه مربوطه تاکید شده و امیدواریم در دوره جدید بتوانیم تعداد زیادی از افراد فاقد شغل در جامعه ایثارگری را جذب بازار کار کنیم.

حضور در گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بازدید از پروژه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در برنامه سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان قرار دارد.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ