اخذ مجوز‌‌ استخدام در سازمان پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه پزشکی قانونی به طور کلی با کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک و نیروی متخصص در همه بخش‌ها و مراکز مواجه است، گفت: مجوز‌‌ جذب نیرو برای سازمان پزشکی قانونی اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عباس مسجدی در جریان سفر به استان بوشهر و شهرستان گناوه ضمن بازدید از اداره گمرک و اموال تملیکی این شهرستان گفت: همکاران من در شهرستان گناوه تلاش‌های ارزنده و فاخری در تعیین تکلیف اموال تملیکی و به روز رسانی آن داشته‌اند و مطابق با سیاست‌های قوه قضاییه و دولت با حمایت‌های صورت گرفته، این اموال تعیین تکلیف و برای انجام کار‌های مهمتر به خزانه دولت بازگردانده شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این شاهد انبار شدن و بلاتکلیفی بسیاری از اقلام از جمله ماشین‌های مورد نیاز کشور بودیم، تصریح کرد: طی این بازدید‌ها و اعمال سیاست‌های جدید، بخش قابل توجهی از این اموال از جمله ماشین‌های مورد نیاز کشور و به ویژه ماشین‌های راهسازی که مدت‌ها بلاتکلیف مانده بود یا به چرخه خدمت‌رسانی وارد شده و یا به نحو مقتضی تعیین تکلیف شده است.

راه‌اندازی سالن تشریح در شهرستان گناوه ضروری است

رئیس سازمان پزشکی قانونی در رابطه فعالیت پزشکی قانونی در شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: طی سال‌های اخیر ساختمانی مناسب و شایسته مردم این شهرستان برای پزشکی قانونی راه‌اندازی شده، اما مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک در این شهرستان مشهود است.

وی تصریح کرد: همچنین پزشکی قانونی این شهرستان به دلیل مسافرپذیر بودن، مراجعات زیاد و دوری از مرکز استان نیازمند راه اندازی سالن تشریح و تامین تجهیزات پزشکی قانونی است که این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مسجدی ادامه داد: خوشبختانه خیرین بزرگوار برای کمک به توسعه پزشکی قانونی گناوه ورود کرده و داوطلب شده و آماده همکاری هستند، در مقابل سازمان نیز نسبت به تجهیز هر چه بیشتر پزشکی قانونی این شهرستان اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: پزشکی قانونی به طور کلی با کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک و نیروی متخصص در همه بخش‌ها و مراکز مواجه است و طی سال‌های اخیر مجوز‌هایی را از مراجع مربوط برای جذب نیرو اخذ کرده و به زودی آزمون دیگری را نیز برای جذب نیرو برگزار خواهد کرد.

هدف از سفر‌های استانی اجرای مسئولیت‌های اجتماعی قوه قضاییه است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین پیرامون اهمیت سفر‌های استانی اظهار کرد: این سفر‌ها با هدف اجرای مسئولیت‌های اجتماعی قوه قضاییه و تلاش برای ارائه خدمت مناسب توام با تکریم مردم صورت می‌گیرد و خوشبختانه دستاورد‌های قابل توجهی را نیز به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در جریان سفر‌های استانی مشکلات و کمبود‌های استان احصا می‌شود، گفت: در این سفر‌ها ضمن آگاهی از دستاورد‌های دستگاه‌های قضایی و اجرایی کشور در استان‌ها، از مشکلات، کمبود‌ها و نواقص آن‌ها نیز مطلع می‌شویم و مشکلات موجود را در سطح استان پیگیری و یا در صورت لزوم با انتقال به پایتخت این مشکلات را پیگیری و مرتفع خواهیم کرد.

مسجدی در ادامه برنامه‌های این سفر همچنین از ساختمان در حال احداث زندان‌های شهرستان گناوه بازدید کرد و در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.

وی همچنین در دادگستری شهرستان نیز حضور یافت و با کارکنان و مراجعین آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ