اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان مازاد بر بودجه برای اشتغال پایدار جامعه ایثارگری

۱ نظر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال پایدار جامعه ایثارگری با رویکرد مهارت محور مازاد بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان مصوب در بودجه با کارمزد حداقلی ۴ درصد جامعه ایثارگیری اختصاص می یابد.


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز بوشهر، سعید اوحدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این تفاهم نامه در خصوص تامین زمین برای مسکن ۱۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری استان بوشهر، سه برابر زمینی است که در ۱۶ سال گذشته در جامعه ایثارگری استان تامین شده است.
وی گفت: در تفاهم نامه دوم ایجاد شغل برای ۱۵۰۰ نفر از اعضای جامعه ایثارگیری است که بخش عمده ای از طریق استان تامین می شود و بخشی را سازمان اقتصاد کوثر تامین می کند.

اوحدی افزود: معوقات جامعه ایثارگری در سال‌های ۹۰ و ۹۱ پرداخت نشده بود که در دو بخش پرداخت شده است اگر معوقاتی باقی مانده است هم حتما در تهعد بنیاد شهید و امور ایثارگران است و پرداخت می‌شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه دولت مبنی بر پرداخت همه مطالبات جامعه ایثارگری و معوقات آن‌ها تا پایان سال ۹۹ تا کنون بیش از ۹۰ درصد این مطالبات و معوقات به میزان ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
اوحدی افزود: تمهیدات آزمون اختصاصی برای جذب ۱۲ هزار نفر از اعضای جامعه ایثارگری فراهم می‌شود. این آزمون حد نصاب ندارد و در این آزمون رقابت بین رشته هاست و همه شرکت کنندگان استخدام می‌شوند. اگر افرادی از جامعه ایثارگی در این آزمون پذیرش نشوند نیز اطمینان داشته باشند که جذب می‌شوند.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی یک مصوبه خوب برای تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری داشته که به تایید شورای نگهبان رسیده است و برخی ابهامات دیوان عدالت اداری هم در این زمینه برطرف می‌شود. با اجرای این مصوبه بنیاد شهید و امور ایثارگران اولین نهادی است که هفته آینده بخشنامه می‌کند که همه شاغلین در این بیناد تبدیل وضعیت می‌شوند.
اوحدی افزود: اکنون ۹ هزار مجموعه از مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی هستند اگر اعضای جامعه ایثارگری به مراکز خصوصی برای درمان نیز مراجعه کنند بیمه دی موظف است در مدت ۷۲ ساعت هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کند.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما 

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان مازاد بر بودجه برای اشتغال پایدار جامعه ایثارگری

  • پ
    پس بقیه چی
    ۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
    لااقل یکی قول استخدام بقیه فرزندای جانباز و فرزندان آزادگان رو هم بده
    الان 10 ساله بیکاریم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ