اختصاص ۳۵ میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان تایباد

 فرماندار تایباد گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان، امسال ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان اختصاص یافت.

حسین شرافتی راد، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی شده می شود با اعتبار مزبور دست کم برای ۵۰ نفر از جوانان جویای کار در قالب طرح هایی همچون ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و واحدهای دامداری سبک و سنگین در این منطقه اشتغال ایجاد شود.
وی سرانه ایجاد هر شغل را دست بالا ۷۵۰ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: پارسال نیز ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در حوزه مشاغل خانگی چون فرت بافی، صنایع دستی، خیاطی و قالیبافی به متقاضیان این شهرستان تعلق گرفت که بیش از ۸۰ درصد آن جذب شده و منجر به اشتغال ۲۶۰ نفر در این منطقه شد.
وی ادامه داد: سه هزار و ۳۰۹ نفر اشتغال در سال ۹۶ برای این شهرستان در نظر گرفته شده بود که تا پایان سال بیش از ۵۰ درصد آن به میزان هزار و ۶۶۸ نفر محقق شد.
فرماندار تایباد با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۲۲ نفر در این شهرستان شاغل هستند، اظهار کرد: ۸۷ هزار و ۶۵۲ نفر از جمعیت این شهرستان مرزی بالای ۱۰ ساله اند که مجاز به انجام فعالیت در حوزه های مختلف بازار کار هستند.
شرافتی راد، نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۳.۸ درصد ذکر و بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد جمعیت این خطه به کار کشاورزی و دامپروری مشغولند که همجواری با کشور افغانستان فرصتی مناسب برای جلوگیری از خام فروشی و بستری برای صدور انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور است.
وی از اختصاص ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اشتغال فراگیر در شهرستان تایباد خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار اختصاص یافته در حوزه مشاغل خانگی است که مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی است.
تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ