اختصاص ۱ میلیارد تومان برای اشتغالزایی در روستاهای محروم گیلان

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان با تاکید بر کمک دستگاه‌های دولتی و مدیریتی با آستان قدس برای ایجاد اشتغال در گیلان گفت: با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادی به یکی از دهستان‌های محروم املش یک میلیارد تومان بودجه برای اشتغال زایی تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری با تسلیت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: به دلیل تدبیرات مقام معظم رهبری تحولی در فعالیت‌های آستان قدس رضوی پدید آمد.

وی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری درباره تولیت آستان قدس و فالیت در استان‌های دیگر کشور گفت: دفاتر استانی آستان قدس از دو سال گذشته شکل گرفته و معاونت خادم یاری و امداد مستضعفین در این دفاتر برای کمک به محرومان و معاونت وقف و نذر و معاونت فرهنگی برای نشر فرهنگ ولایی وجود دارد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان با بیان اینکه کانون‌های خادم یاری آستان قدس در شهرستان‌های گیلان محرومان را شناسایی می‌کنند افزود: توزیع بسته‌های ارزاق و تبرکی‌های آستان قدس به صورت فراگیر بین محرومین استان انجام می‌شود.

مهدوی با تاکید بر اینکه آستان قدس کار کمیته امداد را انجام نمی‌دهد بیان کرد: توزیع تبرک آستان قدس به صورت‌های مختلفی از جمله سبدهای کالا مشتمل بر نیازهای ضروری نیازمندان(برنج، روغن و ...) در مناسبت‌های مختلف طبق دستورالعمل بین فقرا توزیع می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تولیدات ایرانی و گیلانی در سبد کالای محرومین گفت: در توزیع کالا برای نیاز محرومین استان سعی می‌کنیم از کالاهای ایرانی و در زمینه توزیع اقلام مصرفی از محصولات بومی استان گیلان استفاده کنیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به تامین ۶۰۰ مورد کمک هزینه سه میلیون تومانی برای تامین جهیزیه نیازمندان استان تصریح کرد: به ۳۰۰ نفر از این عزیزان کمک هزینه پرداخت شد و ۳۰۰ نفر دیگر نیز در طرح جدید این کمک هزینه را دریافت می‌کنند؛ همچنین مزدوجین محروم برای آموزش و مهارت می‌توانند در یک سفر سه روزه به مشهد، در یک کارگاه آموزشی شرکت کرده و سه میلیون کمک هزینه دیگر نیز پس از پایان این دوره دریافت کنند.

مهدوی با اشاره به تهیه ۵۰۰ بسته لوازم التحریر و اعطا به دانش آموزان نیازمند در آغاز سال تحصیلی افزود: حدود چهار هزار سبد کالا به ارزش هر سبد کالا ۱۵۰ هزار تومان نیز تاکنون تحویل نیازمندان شد و دو هزار کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی توسط خادم یاران در طول این مدت به محرومان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر تاکنون توسط پزشکان فعال در طرح‌های آستان قدس در گیلان ویزیت رایگان شده‌اند بیان کرد: حدود ۸۶ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی نیز بین مزدوجین محروم توزیع و ۲۵۰ راس گوسفند نیز در مناسبت‌های مختلف از آستان قدس در نذورات مشهد به استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به پشتیبانی ۱۰ گروه جهادی برای ساخت ۱۰ مسکن محرومین در گیلان گفت: با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادی به یکی از دهستان‌های محروم املش یک میلیارد تومان بودجه برای اشتغال زایی تخصیص پیدا کرده است.

مهدوی با تاکید بر اینکه واقفین در حوزه نیازمندی‌های استان گیلان وقف کنند افزود: این اقدام از مهم ترین سیاست‌های آستان قدس است تا بتوانیم بهتر به نیازمندان استان در حوزه وقف کمک کنیم.

وی با تاکید بر کمک دستگاه‌های دولتی و مدیریتی با آستان قدس برای ایجاد اشتغال در گیلان بیان کرد: تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای بحث اشتغالزایی به محرومین وام داده می‌شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان با اذعان به اینکه آستان قدس قصد تصدی گری ندارد و نقش حمایتی بازی می‌کند گفت: تاکنون با توجه به تازه تاسیس بودن دفاتر استانی آستان قدس، خیرین زیادی در حوزه کمک به محرومین به نام خادم یاری امام رضا (ع) ورود کرده و به نیازمندان استان کمک می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ