اختصاص ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فراشبند

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشنبد گفت: در سال جاری ۱۴۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر و پایدار روستایی عشایری به این شهرستان اختصاص یافت.


به گزارش ایرنا مدینه رفعت پناه، شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان فراشبند، اظهار داشت: از آبان سال ۹۶ تا کنون بیش از ۹۳ طرح اشتغالزا در کمیته فنی این کارگروه بررسی شده است.
وی افزود: از مجموع این تعداد طرح، ۱۹ طرح در قالب اشتغال فراگیر و ۳۴ طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری مورد تایید قرار گرفته و برای معرفی به بانک عامل و برخورداری از تسهیلات به کمیته فنی اشتغال استان ارجاع داده شده است.
رفعت پناه ادامه داد: از بین طرح هایی که مورد پذیرش قرار گرفته، ۹ طرح اشتغال فراگیر به ارزش ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۲۰ طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای دریافت ۵۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.
او گفت: نرخ سود تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر ۱۸درصد است و در صورتیکه متولیان این طرح ها موفق به انجام تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال شوند از پرداخت یارانه ۲ تا هفت درصدی نیز بهره مند خواهند شد.
به گفته رفعت پناه، نرخ سود تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۶درصد برای سرمایه ثابت و ۱۰ درصد برای سرمایه در گردش است.
وی بیان کرد: مشکل اصلی که متقاضیان استفاده از این تسهیلات با آن مواجه هستند، موضوع تهیه وثیقه و تضمین های بانکی است که امیدواریم با رایزنی هایی که در این زمینه صورت گرفته و با همکاری بانک های عامل، این مشکل برطرف شود.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشنبد اضافه کرد: امیدواریم با عملیاتی شدن طرح های یاد شده، در سال ۹۷ شاهد ایجاد بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان باشیم.
دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاران همکاری کنند
فرماندار شهرستان فراشبند هم در این نشست با تاکید بر حل مشکلات سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان و آسان سازی این روند، اظهار داشت: مشکل اساسی این منطقه اشتغال است و در جامعه امروز کسی انقلابی است که شغل ایجاد کند و تحقق این امر تنها با حمایت بخش خصوصی و تعاونی ها امکان پذیر است.
صادق فروغی افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی این شهرستان به عنوان نمایندگان دولت، حمایت از سرمایه گذاران از طریق کاهش کاغذبازی های اداری، رفع موانع قانونی و تسهیل در صدور مجوزهاست.
وی گفت: بانک ها و دستگاه های اجرایی باید با مجریان طرح های اشتغالزا و سرمایه گذاران در این شهرستان بیش از پیش همکاری کنند.
روسای بانک هایی که در این نشست حضور داشتند نیز اظهار کردند: بانک برای پرداخت تسهیلات بر اساس آنچه در قانون پیش بینی شده، با توجه به نوع طرح ها، اسناد مالکیت روستایی و یا سند محل اجرای طرح های اشتغال فراگیر و یا اشتغال پایدار روستایی را پس از کارشناسی لازم به عنوان وثیقه می پذیرد.
شهرستان فراشبند در فاصله ۱۶۴ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ