اختصاص۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی روستایی

وزیر کشور از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در مناطق روستایی خبر داد.
به گزارش خرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز پنجشنبه بعد از بازدید از پایانه مرزی سِرو در استان آذربایجان غربی در جلسه مشترک با مسئولان در سخنانی اظهارداشت: با پیگیری رییس جمهور و موافقت رهبر انقلاب ۱.۵ میلیارد دلار معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به منظور اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این منابع برای تخصیص به طرح های اشتغالزایی در اختیار بانکها قرار دارد، افزود: استانداران و فرمانداران اهتمام جدی در ارائه طرح های اشتغالزایی با هم فکری خود روستاییان و عشایر داشته باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه به تمام طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری تسهیلات لازم پرداخت می شود، از بانکها خواست همکاری بیشتری در پرداخت این تسهیلات داشته باشند.
رحمانی فضلی از معاونت اقتصادی وزارت کشور خواست درخواست های مورد نظر مسئولان مرزی سرو را در جهت رونق اقتصادی هر چه بهتر این منطقه مورد بررسی قرار دهد.
وزیر کشور با اشاره به تحریم های یک جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: سیاست اقتصادی دولت، تقویت تجارت خارجی جهت مقابله با این تحریم های ناجوانمردانه است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه نقش استان های مرزی در توسعه تجارت خارجی بی بدیل است اظهارداشتک از این رو توسعه این مناطق مورد توجه دولت قرار دارد.
وی با بیان اینکه مشکلات مناطق مرزی از نزدیک بررسی و راهکارهای لازم برای حل موانع موجود ارائه می شود، اضافه کرد: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های توسعه مناطق مرزی وجود ندارد.
وزیر کشور بیان کرد: مردم منطقه مرزی سرو درگیر برخی مشکلات معیشتی هستند و فرماندار ارومیه جهت پیگیری سریع موضوع و رفع موانع اشتغال در منطقه مامور شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

 برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ