احکام دائمی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به زودی ابلاغ می شود

۸۳ نظر
خبرگزاری ایرنا : معاون حقوقی و امورمجلس بنیادشهید و امورایثارگران گفت: احکام دائمی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به زودی ابلاغ می شود.سعید عندلیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، بدون اشاره به زمان دقیق ابلاغ این طرح، افزود: در لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دائمی شده است و مورد ایراد شورای نگهبان هم قرار نگرفته است. وی با بیان اینکه به زودی قانون احکام دائمی شدن آن ابلاغ می شود، اظهار داشت: موضوع دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی در آن مطرح است به همین دلیل لایحه ای که ما برای دولت ارسال کردیم برای تمدید یکساله فعلا منتفی است. مگر اینکه برای این لایحه اتفاقی بیفتد که ما مجبور باشیم لایحه تمدید یکساله را مجدد به جریان بیندازیم، که این موضوع تا حدودی امکانپذیر نیست. وی درباره اینکه آیا در مواد قانونی آن تغییری ایجاد شده است، اضافه کرد: فعلا تغییری در مواد قانونی آن انجام نشده است و با همان ۷۶ ماده دائمی بدون اصلاح دائمی خواهد شد. معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر قانون دائمی شد باید در فرصت مناسب اصلاحات لازم را به دولت ارائه دهیم و از طریق لایحه دولت به مجلس تقدیم کنیم. وی در این مصاحبه توضیح نداد که در صورت اجرای احکام دائمی قانون جامع، چه خدماتی به ایثارگران ارائه می شود. به گزارش ایرنا، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال ۹۱ به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و امسال دی ماه زمان آزمایشی آن به پایان می رسد و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در مجلس این موضوع به تصویب رسید و اکنون شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد. البته امسال طرح آزمایشی این قانون به مدت یکسال دیگر تمدید شده است.

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸۳ نظر برای احکام دائمی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به زودی ابلاغ می شود

  • ر
    رضاصادقی
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
    کاش حالت اشتغال مستمری بگیران ومعوقات آنان به اجرا در میامد. من جانباز25%کمیسیون 73 کامل صورت سانحه ام شیمیایی هست جالبه حق پرستاری تعلق نمیگیره روزی300دوز افکستور بجز قند وچربی واعصاب ومعده و...میخورم جالبه. دکترها نمیدانند افکستور جزء کدوم خانواده دارویی است 30دوزآن فرد سالم رابه کما میبرد باماهی240000هزارتومان وخانه اجاره ای ودومحصل نباید من رابه کمیته امداد معرفی کرد خدای من کجایی. خسته ام از دنیایت خسته
    • ر
      رزمنده ,زیر25
      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵
      پس طرح تحصیل رایگان فرزندان زیر25 چیشد؟.و
      • ن
        ناصر
        ۷ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۰۸
        سلام.داداشا این قانون به زودی ابلاغ میشه.خب بشه قانوووون خدمت رسانی به ایثارگران هیچ ربطی به معافیت ها نداره!!این واسه صدمین بار.
        • م
          مرتضی
          ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۴۷
          سه تا قانون واسه کسری ومعافی داریم.:
          ۱)قانون احکام دائمی توسعه کشور،
          در صورت موافقت رهبری به استناد اصلاح بند ۳ ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه با هر ۱۲ ماه سابقه جبهه یک فرزند معاف میشوداین قانون ستاد کل نیروهای مسلح رو خطاب قرار داده تا اجازه رهبری رو بگیرند. .چهار نکته:
          یک،سابقه جبهه نیاز به کارت ایثارگری نداره هروقت بخوان اجرا کنن باید برید یگانی که به جبهه اعزام شدن نامه بگیرید.
          دو،فرقی نمیکنه داوطلبانه بودن یا سرباز بودن تو جبهه.
          سه،اگه آموزشی تو مناطق عملیاتی بوده باشه جزئ سابقه حساب میشه.
          چهار،طبق ماده ۷۳ قانون احکام دائمی پس از انقضای برنامه پنجم اجرای این قانون لازم خواهد بود.که الان برنامه پنجم تموم شد وبرنامه ششم هم تصویب شد تا اجرا بشه.
          ۲)لایحه برنامه ششم توسعه:
          با اصلاح ماده ۱۰۳ فرزندان رزمندگان با سابقه جبهه با هر ماه سابقه جبهه یک ماه کسر خدمت خواهند گرفت.البته با اذن رهبری.
          ۳)بودجه:
          فرزندان ایثارگران مشمول ماده ۴۵ خدمت وظیفه عمومی درصورت نداشتن غیبت وانجام خدمت وظیفه پدر با پرداخت ۵ میلیون معاف خواهند شد. چند نکته:
          یک، این قانون با هر مقطع تحصیلی میباشد وفرقی نمیکنه که دیپلم لیسانس و… همه با ۵ میلیون اجرا میشه.
          دو،برابر بند پ ماده ۷ قانون احکام دائمی رزمندگان جزئ ایثارگران محسوب میشوند
          • م
            محسن
            ۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶
            سلام
            تمامی رزمندگان مشمول ماده ۴۵ قانون نظام وظیفه میشن؟
            خیلی ممنون

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ