اجرای ناقص رتبه‌بندی معلمان نارضایتی‌های زیادی را دامن زده است

۱ نظر
 خبرگزاری فارس : از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در نشست با جمعی از فرهنگیان با اشاره به نزدیکی انتخابات پیش‌روی مجلس خبرگان و شورای اسلامی اظهار کرد: فرهنگیان با تمام توان بصیرتی و آگاهی بی‌نظیر خود و با حضور حداکثری در صحنه انتخابات حاضر شده و به شایستگان رای می‌دهند. وی با بیان اینکه فرهنگیان همواره به عنوان قشر مرجع، پیشتاز و تاثیرگذار در بین سایر گروه‌های جامعه در عرصه انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: قطعاً با یک گزینش درست و انتخاب اصلح که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، فرهنگیان در عرصه انتخابات حضوری توانمند را تجربه می‌کنند. دبیر جبهه پایداری استان اردبیل با اشاره به پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده در ارتباط با منابع پیش‌بینی شده برای آموزش و پرورش گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۵ برای آموزش و پرورش منابع پیش‌بینی شده که قطعاً این رقم جوابگوی نیاز معلمان نیست. صفری از نمایندگان مجلس خواست تا با بها دادن به مطالبات و خواسته‌های معلمان بودجه ۲۸ هزار میلیارد تومانی را به ۵۰ هزار میلیارد تومان ارتقا دهند. وی ضرورت حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات معلمان را به ویژه در اجرای درست طرح رتبه‌بندی یادآور شد و افزود: رتبه‌بندی معلمان یکی از مبانی اصلی در اجرای سند تحول بنیادین بود که به جای اجرای درست به شکل ناقص عملیات اجرایی آن کلید خورده و به هیچ‌وجه اجرای آن رضایت‌مندی فرهنگیان را به همراه نداشته در حالی که قرار بود در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان جایگاه آنها هم‌سنگ اساتید دانشگاه‌ها دیده شود. صفری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ‌دولت باید در اجرای این طرح با تامین اعتبار مناسب آموزش و پرورش را یاری کند تا در بهترین شرایط نظام رتبه‌بندی اجرایی و عملیاتی شود که قطعاً نظر دولت و رئیس‌جمهور در اجرای کامل نظام رتبه‌بندی به نفع طبقه معلمان و فرهنگیانی است که همواره چشم‌انتظار تحولی اساسی در زندگی خود هستند. وی به پرداخت نشدن معوقات فرهنگیان به ویژه پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت بازنشستگان بیان کرد:‌ برای معلمان تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا به هیچ‌وجه قابل قبول نبوده و اصلاً شایسته نیست کارمندی که معلم آن را پرورش می‌دهد از خود فرهنگیان حق و حقوقی بالاتر دریافت کنند در حالی که انتظار می‌رود هم دولت و هم مجلس این تبعیض‌ها را برطرف کنند. صفری اضافه کرد: ‌بی‌توجهی به آموزش و پرورش و غفلت از نظام تعلیم و تربیت آسیب‌های جدی را به همراه دارد و به هیچ‌وجه معلمان نمی‌توانند در چنین شرایطی به وظیفه خطیر خود عمل کنند. دبیر جبهه پایداری استان اردبیل گله‌مندی معلمان را از اجرا نشدن کامل طرح تحول نظام آموزش و پرورش براساس سند بنیادین، اجرای ناقص بیمه تکمیلی، بلاتکلیفی پس‌انداز معلمان در قالب صندوق ذخیره فرهنگیان و برخی دیگر از بی‌توجهی‌ها را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود شرایطی فراهم آید تا در مجلس آینده نمایندگان در مسیری حرکت کنند تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها یکی پس از دیگری برطرف شود.

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اجرای ناقص رتبه‌بندی معلمان نارضایتی‌های زیادی را دامن زده است

  • ب
    بازنشسته فرهنگی
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۲۸
    اولویت اجرای رتبه بندی می بایست از فرهنگیان بازنشسته آغاز می شد زیرا هر فرهنگی با هر سمت و سنوات خدمت و مدرک تحصیلی با صد الی دویست هزار تومان نوسان بازنشسته شده است و یک بی نظمی و هرج و مرج را در حقوق دریافتی آنها بوجود آورده است که می بایست نظامند و مرتب سازی شود و هر کس در رتبه و رده واقعی خود قرار بگیرد بازنشستگان فرهنگی متاسفانه می بایست نظاره گر این باشند که به عناوین مختلف حقوق فرهنگیان شاغل اضافه شود و بازنشستگان حق افزایش حقوق ندارند زیرا گناه کرده اند که سی سال خدمت کرده اند و زودتر بازنشسته شده اند !!! و در حال حاضر بازنشستگان سال هشتادو هفت نصف شاغلین همتراز خود حقوق دریافت می کنند و دولت و وزارت آموزش و پرورش این افزایش دوبرابری حقوق شاغلین به بازنشستگان فرهنگی را که سی سال صادقانه با آن امکانات کم زحمت کشیده اند به دیده اغماض می نگارد و از زمان دولت تدبیر و امید تا کنون شاغلین افزایش دو برابری در حقوق داشته اند و این در شرایطی است که بازنشستگان نصف شاغلین همتراز خود حقوق دریافت می کنند که این تحقیر بازنشستگان فرهنگی آنها را در بر داشته است و بر دولت تدبیر و امید وظیفه است که در فکر شان و منزلت و افزایش حقوق و ارتقاء بازنشستگان فرهنگی نیز باشند زیرا بازنشستگان فرهنگی در سال های پیری و کهولت و ناتوانی و بیماری قرار دارند و به عناوین مختلف هزینه های زندگی آنها روز افزون اضافه می گردد در صورتیکه هیچگونه توجهی در افزایش حقوق بازنشستگان حداقل همانند شاغلین همتراز آنها انجام نمی گیرد !!!!

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ