ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان

۷ نظر

دستیار و مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی یک میلیارد ریالی به سربازان مهارت آموز خبر داد و گفت: بخشنامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان ابلاغ شده است.


به گزارش بازارکار، سردار موسی کمالی در مصاحبه با رادیو تهران درباره طرح خرید خدمت برای مشمولان سربازی گفت: موضوع خرید خدمت در حوزه کاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح نیست و این مورد خط قرمز ستاد کل نیرو‌های مسلح است.
وی افزود: طرح خرید خدمت، تبعیض‌آمیز است و جوانان را به غیبت کردن تشویق می‌کند تا از این امتیاز برخوردار شوند و طبق بررسی‌هایی که شده است نمایندگان مجلس نیز مخالف این طرح هستند.
این طرح تا سال ۱۳۹۷ اجرا شد، ولی استقبال نشد و متاسفانه باعث تشدید غیبت مشمولان سربازی شد و در نهایت هم مجلس در این‌باره تصمیم نهایی را می‌گیرد.
حقوق سربازان افزایش پیدا می‌کند
دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به این پرسش هم که آیا حقوق سربازان افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ تصریح کرد: طبق ماده ۴۹ قانون وظیفه حقوق سرباز‌ها باید بین ۶۰ تا ۹۰ درصد کارکنان رسمی دولت باشد، اما شورای نگهبان در سال ۹۰ با این قانون مخالفت کرد و ماده ۵۰ را مطرح کرد و بر اساس این ماده افزایش حقوق سرباز‌ها منوط به تامین اعتبار از سوی دولت خواهد بود لذا اگر دولت بودجه را افزایش دهد حقوق سرباز‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
وی همچنین از ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان خبر داد و گفت: سربازان در حین خدمت مهارت‌های مختلفی آموزش می‌بینند و به خاطر دو سال خدمتشان، این قرارگاه به مدت سه سال سرباز‌ها را حمایت می‌کند تا بتوانند به شغل موردنظر خودشان دست پیدا کنند.
سربازان با ارائه طرح کارآفرینی، وام ۱۰۰ میلیونی می‌گیرند
دستیار و مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: یکی از اقدامات برای رسیدن به شغل؛ اعطای تسهیلات است که دولت ۲ هزار میلیارد برای اعطای این تسهیلات در نظر گرفته بود و ۵ بانک موظف به پرداخت این تسهیلات شده‌اند.

سردار کمالی افزود: افرادی که خدمتشان در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسیده است می‌توانند به دبیرخانه کارگروه مهارت یا استانداری مراجعه کنند و اگر طرح کارآفرینی دارند با ارائه آن طرح از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
سردار کمالی اعلام کرد: مبلغ وام، یک میلیارد ریال بوده و مدت بازپرداخت آن ۷ ساله است.
سربازان مهارت‌هایی کسب ‌کنند که بازار کار خوبی داشته باشد
به گزارش خبرگزاری بسیج، دستیار و مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به این پرسش که چه مهارت‌هایی در دوران خدمت به سربازان آموزش داده خواهد شد؟ گفت: با سازمان فنی حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و وزارت ورزش و جوانان تفاهمنامه امضا کردیم و بیش از ۵۰۰ مهارت را به سربازان آموزش می‌دهند و اولویت با مهارت‌هایی است که بازار خوب اشتغال دارد و جوانان هم از این مهارت‌ها استقبال می‌کنند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷ نظر برای ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان

  • ک
    کامیار
    ۹ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۵
    منظور از اولویت با بالای 35 سال چیه ؟
    • س
      سیاوش
      ۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۳
      با سلام
      امروز در جلسه کمسیون تلفیق خرید سربازی رای آورد با این شرایط
      مشمولان غایب حداقل با 5 سال غیبت و الویت 35 سال.
      با مبالغ کاردانی و پایین250 میلیون..
      کارشناسی و ارشد400 میلیون...
      وبالاتر دکترا 600 میلیون...
      هر کی خواست میتواند با شرایط بالا خرید خدمت کند...
      لطفا از خودتان چیز الکی دیگر ننویسید.
      امروز تصویب شد
      • S
        Soltan
        ۹ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۸
        بلخره یجا درس نخوندن به دردمون خورد:)
        ولی با این قیمت گذاریش شورا نگهبان ردش میکنه
      • م
        مهراد
        ۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۸
        بچه هایی که اقساطشون رو نپرداختن تا اخر بهمن ماه امسال فرصت پرداخت دارن و اگه پرداخت نکردن ثبت نامشون باطل و پولاشون تو اسفند برگشت داده میشه لطفا اطلاع رسانی کنید.
        • ا
          امین
          ۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۰:۱۸
          اقا تورو خدا یه فرصت دیگر تا اخر امسال به کسانی که تا اخر سال97ثبت نام کردند ولی قسطی پرداخت نکردند بدهید...اخر ما با اون قسط داده ها چه فرقی داریم که پرونده مان را باطل کردید؟
          • س
            سهراب
            ۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰
            اگر قرار باشه فرصت بدن باید به همه مشمولان غایب یکبار دیگر فرصت خرید بدن چطور به ی عده سه سال فرصت دادن اقساطشونا بدن ولی به ما ک رسید تموم
          • پ
            پویا
            ۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹
            طرح خرید خدمت استقبال نشد ولی باعث زیاد شدن مشمولان غایب شد؟
            معلومه چی میگید؟ اگه استقبال نشد چرا این همه آدم به خاطر اینکه میخوان بخرن به خدمت اعزام نشدن و منتظرن طرح خرید خدمت بیاد؟ چرا طرح خرید خدمت همیشه تو رسانه ها ترند میشه؟

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ