ابلاغ اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی در حوزه مشاغل خرد و خانگی مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده که نشانگر رشد چندصد برابری اعتبارات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم نسبت به ۳ سال گذشته است.

به گزارش بازارکار به نقل ازعلی باقری در جمع خبرنگاران، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ساری اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش مضاعفی برای رشد تولید و اشتغال داشته و از مسئولان انتظار داریم در گره‌گشایی از مشکلات مردم در بخش اشتغال به صورت زنجیروار و یکپارچه عمل کنند.
باقری از رتبه دوم مازندران در جذب منابع اعتباری کشور یاد کرد و گفت: باید طرح‌هایی به سمت جذب اعتبارات سوق یابند که در راستای اشتغال خانوارها و فارغ‌التحصیلان بیکار باشند.
وی از فعال‌شدن سامانه جست‌وجوی شغل خبر داد و افزود: جامعه بیکار، کارجو و کارفرما در این بخش وارد شدند تا با مهارت‌آموزی توسط ادارات فنی‌وحرفه‌ای مشکلات آموزش و مهارت برطرف شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تنها ۶ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی اعتبار داشتیم، گفت: در بخش مشاغل خرد و خانگی ۱۱۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبارات در استان ابلاغ شده که نشانگر رشد چندصد برابری نسبت به گذشته است و ضروری است بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این بخش با جدیت پای کار باشند.
باقری با اعلام اینکه دهیاران با شناسایی ظرفیت‌ها در بخش تعاونی کشاورزی و گیاهان دارویی وارد شوند، افزود: شناسایی افراد فاقد مسکن در بخش کارگری در استان انجام شده و در کارخانجات نیز این امر در قالب تعاونی مسکن انجام می‌شود.

منبع : بازار کار

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ