آموزش ۱۳ هزار سرباز وظیفه توسط جهاددانشگاهی اردبیل

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی اردبیل گفت: تا پایان سالجاری ۱۳ هزار سرباز وظیفه در قالب طرح سرباز ماهر در استان اردبیل، آموزش خواهند دید.

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل، بهرنگ کوهی با اعلام این مطلب و با اشاره به اجرای موفق طرح سرباز ماهر در سال گذشته و اجرای این طرح در سال جاری تصریح کرد: دوره های آموزشی طرح سرباز ماهر از ابتدای سال ۱۴۰۲ وارد فاز پنجم شده است تا پایان شهریور امسال ۶ هزار و ۱۴۰ نفر سرباز تحت آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این طرح که در کل کشور با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی در حال برگزاری است، سربازان وظیفه دو مرکز آموزشی شهید بیگلری در شهرستان مشگین شهر و مرکز آموزشی شهید مدنی در شهرستان اصلاندوز ، تحت آموزش قرار گرفتندو پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳ هزار سرباز وظیفه تحت آموزش قرار بگیرند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: آموزش‌های طرح سرباز ماهر در قالب دو دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی» در قالب ۲۴ ساعت آموزش و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» در قالب ۲۴ ساعت آموزش، جمعا ۴۸ ساعت به سربازان وظیفه آموزش داده می‌شود و پس از مطالعه کتاب آموزشی و آزمون در پایان دوره گواهینامه بصورت الکترونیکی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد .

کوهی، همکاری فرماندهان و مسئولین امر نیروهای مسلح و اداره کل ورزش و جوانان استان را در اجرای بهینه طرح سرباز ماهر قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد:که این طرح بستر لازم را برای ایجاد اشتغال و افزایش توانمندی قشر جوان را فراهم نماید.

منبع : بازارکار

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ