آموزش و پرورش استثنایی کشور ۸۶۳ نفر را استخدام می‌کند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال در آزمون استخدامی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای ۸۶۳ نفر سهمیه در نظر گرفته شده است.

حمیدطریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال در آزمون استخدامی ۸۶۳ نفر برای ما سهمیه در نظر گرفته شده است و خروجی نیرو‌های ما که در حال بازنشسته شدن هستند نیز تقریبا به همین مقدار است و یعنی اگر امسال بتوانیم تمام این افراد را جذب کرده و برای آن‌ها ابلاغ معلمی بزنیم و سال آینده نیز به همین مقدار جذب کنیم کمبود‌های ما در زمینه جذب نیرو برطرف می‌شود. البته باید گفت ما بر خلاف سایر نقاط آموزش و پرورش مشکلاتی کمتری نسبت به کمبود نیرو داریم.

به گفته او در سازمان آموزش و پرورش استثنایی حدود ۲۱ هزار معلم وجود دارد و نزدیک به ۱۴۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر آن‌ها کودکان اختلالات یادگیری هستند.

او افزود: دانش آموزان استثنایی زیر نظر معلم‌های عادی ابتدایی آموزش می بینند و این موضوع یعنی این دانش آموزان خدمات اضافه‌ای از سازمان آموزش و پرورش استثنایی دریافت می‌کنند، حدود ۲۰ هزار نفر دیگر از این دانش آموزان نیز در طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی هستند و ۸۰ هزار دانش آموز باقی می ماند که اگر نسبت گرفته شود به ازای هر ۴ دانش آموز یک معلم وجود دارد.

حسینی گفت: ما در حوزه نیرو‌های تخصصی و توانبخشی مشکل داریم که یا باید از بیرون از مجموعه خرید خدمات انجام دهیم و یا اینکه اداره استخدامی کشور شرایط جذب این افراد را برای ما ایجاد کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ