آغاز استخدام ۱۲۰۰ نفر نیروی اداری در دادگستری استان تهران

سجودی از صدور ابلاغ هزار و ۲۰۰ نفر نیروی اداری جدید در دادگستری استان تهران خبر داد.

آغاز استخدام ۱۲۰۰ نفر نیروی اداری در دادگستری استان تهران به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید رضا سجودی» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه با یاد و نام شهید آیت‌الله بهشتی و یاران با ایشان، اظهار داشت: حرکت قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی بنابر اسناد بالادستی است. روز اول قوه قضائیه که به‌عنوان عدالت قضائی نامگذاری شده است و دسترسی مناسب مردم به مراجع قضائی نیز یکی از مصادیق افزایش عدالت قضائی و از جمله اهدافی است که در دوره جدید ریاست قوه قضائیه برنامه‌ریزی شده تا به نحو احسن زمینه اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی فراهم شود و به مرحله ظهور برسد.

سجودی افزود: توسعه مجتمع‌های تخصصی و ایجاد زمینه دسترسی آسان مردم به این مجتمع‌ها از جمله برنامه‌هایی است که با تدابیر رئیس کل دادگستری استان تهران مورد پیگیری قرار گرفته و همزمان با هفته قوه قضائیه، با افتتاح ۱۵ شعبه از شعب محاکم تجدید نظر استان تهران در محل ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی، دسترسی بهتر برای مردم در غرب شهر تهران فراهم شد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در اولین گام در آستانه هفته قوه قضائیه ۷ شعبه از شعب مذکور آغاز به‌کار کرده‌اند و هشت شعبه دیگر نیز به‌زودی شروع به کار خواهند کرد. با این توضیح و علاوه بر شعب مذکور، مجتمع رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان و دادگاه‌های کیفری یک نیز به مجتمع شهید سلیمانی منتقل و به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

سجودی با اشاره به اینکه رسیدگی به موضوعات اطفال هم درقوانیین و هم در مقررات بالادستی متنوع و البته جدا از جرائم و موضوعات افراد بزرگسال دیده شده، بیان کرد: هر چقدر مراجع تخصصی به‌صورت ویژه و اختصاصی به موضوعات اطفال بپردازد انتظار قانون‌گذار بیشتر محقق خواهد شد و به هر حال یک نوجوان و کودک را نمی‌توانیم مانند یک بزرگسال در مراجع قضائی برخورد کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس آمار اجمالی پرونده‌ها و شناسه یکتای وارده به دستگاه قضائی در مجموع یک چهارم پرونده‌های کل کشور در استان تهران رسیدگی می‌شود، گفت: ضمن آنکه این آمار قابل توجه است، صلاحیت‌های ملی و بین‌المللی و همچنین پرونده‌های خاص مطرح شده در پایتخت نیز اقتضا دارد که ابزار اولیه و شاید مهم‌ترین بخش در تحقق هدف دستیابی به عدالت قضائی و ارائه خدمات عادلانه قضائی، یعنی برخورداری از نیروی انسانی متخصص فراهم شود.

سجودی با اعلام این خبر که پس از آزمون استخدامی قوه قضائیه، در سال ۱۴۰۰، سهم آمار استخدامی دادگستری استان تهران ۱۲۰۰ نفر نفر بوده و طی سال‌های قبل مراحل استخدام این نیرو‌ها به طول انجامیده و که امیدواریم با آغاز به کار این نیرو‌ها بخشی از مشکلات حوزه منابع انسانی در زمینه کمبود شدید نیرو مرتفع شود.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیری که صورت گرفته و با همکاری دولت و رایزنی‌هایی که انجام شد مجوز استخدام همکاران اداری صادر و مراحل جذب و گزینش، مصاحبه و مراحل علمی طی شده و در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر از نیرو‌های جدید سهمیه استخدامی دادگستری استان تهران جذب و به‌کارگیری خواهند شد و در کنار آن نیز ۵۰۰ نفر از نیرو‌های اداری از محل تشکیلات و فرآیند جذب، گزینش و استخدام دادگستری استان تهران برای تامین و ترمیم کمبود‌های کادر اداری ستاد قوه قضائیه در نظر گرفته شده‌اند.

معاون قضائی رئیس کل عنوان کرد: در هفته قوه قضائیه مقدمات موضوع استخدام نیرو‌های جدید فراهم شده و از هفته قوه قضائیه و در تیرماه سال جاری صدور ابلاغ استخدام کارکنان جدید آغاز می‌شود. در کنار جذب نیروی اداری و به استناد مقررات قانون برنامه توسعه، مجوز جذب قضات نیز به دستگاه قضائی داده شده که در استان تهران با برنامه ریزی و تفاهمی که صورت گرفته است با برگزاری آزمون‌های خاص و اختصاصی امیدواریم تعداد مناسبی از نیرو‌های قضایی به جمع دو هزار نفر از قضات فعلی در دادگستری استان بپیوندند تا بتوانیم بخشی از کمبود‌های دستگاه قضائی در زمینه منابع انسانی را برای دستیابی بهتر به عدالت جبران کنیم و مردم بهتر و زودتر بتوانند به حق و حقوق خودشان برسند.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ