آرشیو استخدام نهاد ریاست جمهوری

آرشیو استخدام نهاد ریاست جمهوری

خبر ۵ بهمن ۹۴ - استخدام دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی کشور در سال ۹۴

به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرایی در قالـب دسـتیاران سـتادی و در چـارچوب تصـویب نامـه شـماره ۲۰۶/۴۸۸۹۲ مورخ ۱۳۹۴/۴/۶ شورایعالی اداری با عنوان «ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی کشور»، در نظر است تعداد ۹۱۳ نفر از متقاضیان واجد شرایط، از طریق امتحان کتبـی در دو حیطـه عمـومی و تخصصـی، مصـاحبه هـای اسـتخدامی و گزینش به صورت پیمانی جذب گردند. در ادامه توضیحات مربوطه در دو بخش ارائه خواهد شد.

در بخـش نخسـت، توضـیحاتی در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی استخدام، فرآیند ثبت نام و پذیرش افراد، زمان و نحوه برگزاری آزمون، مواد آزمون و در بخـش دوم، خوشه ها، شغل محل های مربوط به هر دستگاه اجرایی آورده شده است.

برای مشاهده شرایط استخدام دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی کشور در سال ۹۴ اینجا کلیک نمایید

برگزاری اولین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری نخستین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای استخدام پیمانی در سال ۹۴ خبر داد.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای استخدام پیمانی در سال ۹۴
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان عدالت اداری، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان پزشک قانونی کشور، سازمان ثبت‌احوال کشور، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، مرکز اورژانس تهران، استانداری خراسان شمالی و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان علمی تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست جمهوری در نظر دارند نیروی انسانی مورد نیاز خود را طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و در چارچوب دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به کارگیری افراد واجد شرایط در دستگاه‌های اجرایی موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۹۳/۷/۱۹ و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (تبدیل وضع مربیان حق‌التدریس موضوع مصوبه شماره ۱۲۲۲۱۸/ت۵۰۹۴۷هـ مورخ ۹۳/۱۰/۱۷ هیات وزیران) از محل مجوزهای استخدامی ماخوذه از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر به صورت کتبی توسط سازمان سنجش آموزش کشور (با عنوان موسسه مجری) و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال ۹۴ و طی مراحل گزینش به صورت پیمانی تامین کنند.
وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای مطالعه شرایط و ضوابط استخدام هر یک از دستگاه‌های اجرایی مذکور و نحوه و زمان ثبت‌نام از روز دوشنبه ۱۰ فروردین ۹۴ تا ۱۷ فروردین ۹۴ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
توکلی تصریح کرد: توضیحات بیشتر در رابطه با شرایط و ضوابط هر یک از دستگاه‌ها و تاریخ برگزاری آزمون در دفترچه راهنمای آزمون و اطلاعیه ثبت‌نامی که در ۱۰ فروردین ۹۴ منتشر می‌شود درج می‌گردد.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان گفت: چنانچه علاوه بر دستگاه‌های اجرایی فوق دستگاه دیگری اضافه گردد اسامی نهایی آنان در اطلاعیه مورخه ۱۰ فروردین ۹۴ درج خواهد شد.

برای مشاهده اخبار تکمیلی در مورد استخدامهای سال ۹۴ اینجا کلیک کنید

۱۴ اردیبهشت ۹۳ - برگزاری نشست کارکنان جدیدالاستخدام سال ۹۳

نشست کارکنان جدید الاستخدام سال ۱۳۹۳ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در سالن غدیر برگزار شد. در این نشست نماینده معاونت نظارت راهبردی به تبیین ماموریتها، جایگاه و وظایف معاونت مذکور پرداخت.

برای دریافت اخبار و اطلاع از آگهی های استخدام بانک ها و سازمانهای دولتی و خصوصی در ایمیل و گوشی همراه خود اینجا کلیک کنید.

استخدام نهاد ریاست جمهوری سال ۹۲

استخدام ریاست جمهوری سال 92

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

۱ آبان ۹۲ - تغییر در زمانبندی آزمون

آنچه در این خبر خواهید خواند:

۱۳ مهر ۹۲ - آگهی استخدام ریاست جمهوری سال ۹۲

۱۲ مهر ۹۲ - دستگاه‌های استخدامی از اجرای قانون طفره می روند

۱۶ اردیبهشت ۹۲ - استخدام معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوریاستخدام

۱۳ مهر ۹۲ - آگهی استخدام ریاست جمهوری سال ۹۲

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری از محل سهمیه استخدامی شماره ۲۳/۹۲/۲۲۰/د ، ۴/۳/۱۳۹۲ ، ۲۰ نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندی‌های عمومی ، تخصصی ، مصاحبه و گزینش به صورت پیمانی برای خدمت در تهران به شرح زیر استخدام می‌ کند.

عنوان شغل تعداد مورد نیاز شرایط احراز
کارشناس برنامه ریزی امور اداری و استخدامی کشوری ۱۰ نفر - دکتری در رشته مدیریت با گرایش‌های رفتار سازمانی، منابع انسانی، تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی ، تطبیقی و توسعه ، سیاست گزاری بخش عمومی، سیستم‌ها، فناوری اطلاعات، تحول
- دکتری مهندسی صنایع با گرایش‌های سیستم و بهره‌وری، سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی، صنایع
۱۰ نفر - فوق لیسانس در رشته مدیریت با گرایش‌های دولتی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و مهندسی صنایع تمامی گرایش‌ها

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

شرایط عمومی :

  1. تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور
  2. تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  4. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دایم از خدمت
  5. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و عدم سابقه محکومیت جزایی موثر
  6. دارا بودن توانایی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد نظر
  7. نداشتن منع استخدام در دستگاه‌های دولتی به موجب آرای مراجع قانونی
  8. داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت و یا پیمانی سایر دستگاه‌های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند. (در این حالت ‌باید قبل از صدور حکم از مسئولیت قبلی استعفا دهند)

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

شرایط تخصصی :

  1. حداقل سن ۲۵سال تمام و حداکثر ۴۰ سال تا زمان انتشار این اطلاعیه
  2. داشتن حداقل معدل ۱۶ برای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
  3. تسلط به زبان انگلیسی
  4. سپردن تعهد به مدت ۸ سال در صورت پذیرفته شدن

تبصره : موارد زیر به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حد اکثر سن مقرر اضافه خواهد شد.
الف) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل ( از ۳۱/۶/۱۳۵۹ تا ۲۹/۵/۱۳۶۷ ) به طور داوطلبانه خدمت کرده اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل.
ب) افراد خانواده معظم شهدا، آزاذگان، مفقودالاثرها و جانبازان از کار افتاده کلی که قادر به انجام کار نیستند شامل (همسر، فرزندان، پدر و مادر، برادر و خواهر) تا میزان ۵ سال.
پ) رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهدا ، جانبازان و آزادگان، فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط حداکثر سن معافند.
ت) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه های دولتی از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته‌اند، به میزان خدمت غیر رسمی آنها اضافه می‌شود. (حداکثر ۵ سال به سقف سنی)

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

مدارک مورد نیاز :

  • تکمیل برگ درخواست شغل
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • تصویر صفحه اول شناسنامه ( در صورت داشتن توضیحات، تصویر آخر )
  • تصویر کارت ملی ( دورو )
  • تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی
  • رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ یکصد و چهارده هزار ریال (۱۱۴۰۰۰ ریال) به حساب جاری ۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قابل پرداخت در تمام شعب بانک ملی ایران، به عنوان حق شرکت در آزمون‌های تخصصی و آزمون عمومی داوطلبان ( ایثارگران ۵۰درصد این مبلغ را می‌پردازند و فرزندان شاهد از پرداخت هزینه معافند)
  • ۲ قطعه عکس ۴*۳ جدید تمام رخ ، پشت نویسی شده
  • مستندات ایثارگری و معلولان عادی

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

تـوجه:
داوطلبان پذیرفته شده در آزمون لازم است مدارک فوق الذکر را شخصاً و حداکثر پنج روز بعد از اعلام نتایج به مرکز امور اداری و منابع انسانی تحویل نمایند.
مواد آزمون :
الف- آزمون توانمندی های عمومی شامل ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی ، فناوری اطلاعات، ریاضی وآمار مقدماتی ، معارف اسلامی و اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی است.
اقلیت های مذهبی از پاسخگویی به پرسش‌های معارف اسلامی معافند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع می‌شود.
ب- آزمون تخصصی شامل پرسش‌های مرتبط با مشاغل است.

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

اعلام نتایج:
اسامی داوطلبان پذیرفته شده از طریق همین سامانه به نشانی: http://estekhdam.mdhc.ir حداکثر ۱۰ روز بعد از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

تذکرات:

  1. سهمیه ایثارگران مطابق ضوابط مربوطه عمل خواهد شد.
  2. معلولان عادی به شرط دارا بودن شرایط مندرج در آگهی و کسب حد نصاب نمره لازم از سهمیه قانونی مربوط (۳ درصد) بهره مند می‌شوند.
  3. استعداد های برتر و نخبگان که مورد تایید بنیاد ملی نخبگان باشند، از اولویت استخدام برخوردارند.
  4. داوطلبان نباید از افرادی باشند که به موجب آرای مراجع قضایی و ذی‌صلاح از خدمت دولتی منع شده‌اند.
  5. در هر مرحله از مراحل امتحان ، مسابقه و جذب مشخص شود که داوطلب اطلاعات خلاف داده یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است ، از انجام مراحل بعدی محروم خواهد شد.
  6. به مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مورد اشاره و همچنین به مدارک معادل ترتیب اثر داده نمی‌شود.
  7. انتخاب داوطلبان برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حد نصاب نمره آزمون عمومی ( ۶۰ درصد کل نمره آزمون ) را کسب کرده اند ، و بر اساس نمره فضلی آزمون تخصصی انجام می‌شود.
  8. انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل مصاحبه و گزینش صورت می‌پذیرد.

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

محل توزیع کارت و برگزاری آزمون :‌
کارت ورود به جلسه آزمون استخدام روزهای چهارشنبه (۰۱/۰۸/۱۳۹۲) و پنج‌شنبه (۰۲/۰۸/۱۳۹۲) از طریق همین سامانه قابل پرینت می‌باشد.
تبصره : زمان برگزاری آزمون روز جمعه ، ۰۳/ ۰۸/ ۱۳۹۲ است و محل برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان درج خواهد شد.
ضمناً اصل فیش واریزی در روز آزمون از متقاضیان تحویل گرفته می شود.
شـروع ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۰/۰۷/۱۳۹۲ به مدت ۱۰ روز

ثبت نام تا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۲ مهر ۹۲ فقط برای دارندگان مدرک دکترا تمدید شد

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

برای شروع ثبت نام اینجا کلیک کنید.استدام

۱۲ مهر ۹۲ - دستگاه‌های استخدامی از اجرای قانون طفره می روند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به روز جهانی ناشنوایان گفت: بسیاری از دستگاه های دولتی اصلا قانون اختصاص ۳ درصد از استخدام به معلولان را رعایت نمی‌کنند و تا جائی که می‌توانند از اجرای آن طفره می‌روند.

داوود ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان خمینی شهر ۵۶۰۰ معلول و ۷۹۱ ناشنوا دارد، اظهار کرد: خدمات دهی به این عزیزان بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی انجام می شود.

وی بیان کرد: معلولان بر اساس شدت معلولیت به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شوند که معلولان متوسط و شدید واجد دریافت مستمری سازمان هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی‌شهر افزود: از آنجا که عمده ناشنوایان ما توانمند هستند، خدمات سازمان به این عزیزان در قالب مواردی مثل تهیه سمعک، کمک هزینه های ازدواج، تحصیل، مسکن و اشتغال انجام می گیرد.

وی به طفره رفتن دستگاه های دولتی از اجرای قانون ۳ درصد استخدام معلولان اشاره کرد و افزود: در راستای اشتغال زائیی سازمان به معلولان، وام‌های خوداشتغالی ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی اختصاص می‌یابد و به کارفرمایان به شرط به کارگیری آنها و بیمه معلولان، تسهیلات وام اعطا می‌کند.

ترابی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در شهر عدم رعایت مبلمان شهری و فضاسازی مناسب برای استفاده معلولان از امکانات شهر است و امیدواریم در طراحی‌های شهری این مساله مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: میانگین اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برای معلولیت ۳ درصد از جمعیت است و با احتساب جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری خمینی‌شهر این آمار حدود ۹هزار نفر می‌شود که با توجه به ۵۶۰۰ مورد معلولیت در شهرستان متوجه می‌شویم، نرخ معلولیت در خمینی شهر پائین تر از نرخ اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به تصور اشتباه در مورد بالا بودن میزان معلولیت در شهرستان خمینی شهر، اضافه کرد: تبلیغات سوء و تراکم بالای جمعیت از عوامل اصلی شکل گیری این تصور غلط است.

دانلود نمونه سوالات استخدامی ریاست جمهوری

۱۶ اردیبهشت ۹۲ - استخدام معاونت علمی و فناوری رییس جمهور سال ۹۲

معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی و از محل سهمیه استخدامی (شماره مجوز- ۴۰۹۹۴/۹۱/۲۲۰ مورخ ۲۵/۱۰/ ۱۳۹۱ و شماره مجوز- ۶۲۵۳/۱۱۰/دم مورخ ۱/۱۲/۱۳۹۱) معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، تعداد ۹۸  نفر از افراد واجد شرایط بومی استان تهران را از طریق برگزاری آزمون توانمندی‌های عمومی، مصاحبه و گزینش بصورت رسمی آزمایشی/ پیمانی به شرح ذیل استخدام می‌نمایند.

شرایط عمومی استخدام:
۱- داشتن تابعیت ایران.
۲- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان.
۳- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
۴- نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر.
۵- دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدرک همتراز (برای مشاغلی که مدرک همتراز در شرایط احراز آنها پیش‌بینی شده است).
۶- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند.
۷- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
شرایط اختصاصی استخدام:
۱- داشتن حداقل سن ۲۳ (بیست و سه) سال و حداکثر ۴۰ (چهل) سال تمام تا آخرین روز مهلت ارسال مدارک.
تبصره: موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه‌های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) داوطلبانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷) به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.
ب) افراد خانواده معظم شهدا، آزادگان، مفقودالاثرها، جانبازان از کار افتاده کلی که قادر به کار نمی‌باشند شامل: همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر و برادر تا میزان ۵ سال.
ج) رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان از شرط سنی و جنسیت معاف هستند.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه‌های دولتی از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.
۲- داوطلبان می‌بایست بومی استان تهران باشند.

نمونه سوالات استخدامی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

مدارک مورد نیاز:
۱- تکمیل برگ درخواست شغل (در سایت ارائه شده).
۲- تصویر آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی، با فرمت JPG.
۳- تصویر کارت ملی با فرمت JPG.
۴- تصویر صفحه اول شناسنامه و در صورت توضیحات تصویر صفحه آخر، با فرمت JPG.
۵- تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت قانونی دائم (ویژه برادران). تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از تاریخ آخرین مهلت ارسال مدارک باشد، با فرمت JPG.
۶- پرداخت مبلغ ۱۱۴.۰۰۰ ریال به حسابجاری ۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (طبق دستورالعمل مندرج در نحوه ثبت نام).
۷- عکس ۴×۳ جدید، با فرمت (DPI۷۵) JPG، حداکثر ۱۶۰ کیلو بایت.
۸- مدارک دال بر ایثارگری، معلولیت (معلولین عادی با ارائه گواهی از سازمان بهزیستی و حسب مورد از مراجع ذی‌ربط).
۹- مدارک دال بر بومی بودن.
نحوه ارسال مدارک و مهلت ثبت نام:
ثبت‌نام از طریق اینترنت انجام خواهد شد. متقاضیان واجد شرایط می‌بایست به سایت‌های: (www.sanjesh.org و یا www.isti.ir) مراجعه و فرم ثبت‌نام را از تاریخ ۱۸/۲/۱۳۹۲ حداکثر تا تاریخ ۲۱/۲/۱۳۹۲ تکمیل نمایند و نسبت به واریز مبلغ ۱۱۴.۰۰۰ ریال به صورت الکترونیکی و از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب به عنوان حق شرکت در آزمون‌های توانمندی عمومی داوطلبان استخدام اقدام نمایند.
زمان و محل توزیع کارت:
کارت ورود به جلسه آزمون از طریق سایت مذکور از تاریخ ۸/۳/۱۳۹۲ قابل دسترسی و دریافت می‌باشد. زمان برگزاری آزمون ۱۰/۳/۱۳۹۲ و محل برگزاری آزمون در هنگام ارائه کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
ـ نتایج آزمون بر اساس ۳ برابر ظرفیت متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری اعلام خواهد شد.

نمونه سوالات استخدامی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

مواد آزمون:
مواد آزمون عبارتند از:
الف) آزمون توانمندی‌های عمومی شامل: ۱- معارف اسلامی (ضریب ۳)، ۲- زبان و ادبیات فارسی و ادبیات اداری (ضریب ۲)، ۳- اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی (ضریب ۲) (جمعا ۹۰ سوال چهارگزینه‌ای (بدون اعمال نمره منفی) خواهد بود.
تبصره: اقلیت‌های دینی از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون عمومی توزیع می‌شود.
ب) آزمون اختصاصی دستگاه: سوالات مرتبط با اسناد بالادستی علم و فناوری (ضریب ۴) که به تعداد ۳۰ سوال چهار گزینه‌ای (بدون اعمال نمره منفی) خواهد بود.
ج) داشتن گواهی نامه معتبر در خصوص زبان انگلیسی عمومی در سطح متوسط (Intermediate) و مهارت‌های عمومی فن‌آوری اطلاعات از مراکز معتبر تعیین صلاحیت شده.
تذکر: ۱۰۰% درصد سهمیه استخدامی به داوطلبان بومی تعلق دارد.
تبصره: بومی شامل افرادی می‌شود که حداقل دارای یکی از ویژگی‌های زیر باشند:
الف) محل تولد داوطلب با استان مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب (ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) بصورت پیوسته در استان تهران طی شده ‌باشد.
ج) همسر و فرزندان پرسنل نیروهای مسلح که استان محل تولد همسر یا پدر (شاغلین نیروهای مسلح) در استان تهران بوده و یا محل سکونت کنونی آنان (در خصوص بازنشستگان نیروهای مسلح) در استان مذکور باشد.
د) حداقل سه سال تمام سابقه کار تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی استان تهران، با پرداخت حق بیمه داشته باشد.
تبصره:
۱- اولویت انتخاب داوطلبان با بومی شهرستان تهران می‌باشد و در صورتی که داوطلب بومی شهرستان تهران حد نصاب لازم برای قبولی را کسب نکرده باشد، از داوطلبان بومی سایر شهرستان‌های استان در صورت شرکت در آزمون مربوط به آن محل انتخاب می‌گردند. توجه: داوطلبان موضوع این بند بایستی مدارک لازم را به همراه مدارک مورد نیاز ارسال نمایند.
۲- از کل مجوز استخدامی، حداقل ۲۵% از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهدا و جانبازان ۲۵% و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با رعایت سقف مقرر در این بند استخدام خواهند شد.
۳- از کل مجوز استخدامی ۵% نیز به رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر ۲۵% و آزادگان کمتر از یک سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص خواهد یافت مشولین این بند بر اساس آگهی استخدامی در آزمون شرکت نموده و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت.
۴- استخدام مازاد بر ۳۰% سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت.
۵- ایثارگرانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت شناسایی دارند و افراد وابسته به آنان در صورت ارائه تصویر، نیازی به اخذ و ارائه گواهی از بنیاد مذکور ندارند.
۶- در گواهی خانواده جانبازان می‌بایست جمله (عضو خانواده جانباز از کار افتاده کلی غیرقادر به کار قید گردد) در غیر اینصورت این افراد نمی‌توانند از مزایای مربوطه بهره‌مند گردند.
۷- انتخاب ایثارگران در حد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت‌نام نموده‌اند انجام خواهد شد.
۸- معلولین عادی بشرط کسب حد نصاب نمره لازم و دارا بودن شرایط مندرج در آگهی به ترتیب نمره مکتسبه از ۳ درصد سهمیه قانونی مربوطه برخوردار خواهند بود.
۹- انتخاب داوطلبان استخدام برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حد نصاب نمره آزمون عمومی (۶۰ درصد کل نمره آزمون) را کسب کرده‌اند، به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام خواهد شد.
۱۰- کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون توانمندی‌های عمومی صرفاً به منزله تایید صلاحیت عمومی و تصحیح اوراق امتحان بوده و هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی‌کند و انتخاب داوطلبان براساس نمرات آزمون تخصصی و با رعایت اولویت‌های مقرر صورت می‌پذیرد.
۱۱- افرادی که حدنصاب۶۰ % آزمون (توانمندی‌های عمومی) را کسب نموده‌اند و پس از اعمال نمرات تخصصی به عنوان پذیرفته شده اولیه معرفی شده‌اند، باید حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان اعلام نتیجه آزمون، گواهی‌نامه معتبر در خصوص زبان انگلیسی عمومی و مهارت‌های عمومی فن‌آوری اطلاعات را ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه مدارک مذکور در مدت تعیین شده افراد ذخیره جایگزین خواهد شد. در مواردی که استخدام و جذب بعد از آزمون اولیه منوط به انجام مصاحبه تخصصی و آزمون عملی باشد پس از ارائه گواهی نامه مذکور و حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان اعلام نتیجه اولیه مصاحبه تخصصی یا آزمون عملی به عمل می‌آید.
تبصره: کسانی که فاقد گواهی‌نامه‌های مذکور می‌باشند و یا گواهی‌نامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی‌باشد موظفند در یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده که در بخش «اعتبارسنجی موسسات آموزشی» با عنوان «موسسات تعیین صلاحیت شده» سایت مرکز آموزش مدیریت دولتی با آدرس: www.smtc.ac.ir قابل مشاهده می‌باشد، پس از شرکت در آزمون تعیین سطح، گواهی‌نامه مذکور را ارائه نمایند.
۱۲- کارکنان غیر رسمی به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط و مشابه از (۲) درصد و حداکثر (۲۰) درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی به صورت جداگانه برخوردار خواهند شد.
۱۳- اولویت انتخاب داوطلبان در شرایط یکسان به ترتیب با شاغلین غیر رسمی معاونت علمی و فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و شاغلین غیر رسمی مناطق محروم و دور افتاده استان تهران خواهد بود.
۱۴- به مدارک ارسالی توسط دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پائین‌تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل (به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و موفق به کسب حدنصاب لازم شده‌اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر با ارزش علمی دارند) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۱۵- مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون (حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه) بایستی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۱۶- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال مدارک بصورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان، مسابقه و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می‌گردد.
۱۷- اسامی پذیرفته‌شدگان پس از تایید مراجع ذی‌صلاح از طریق سامانه کارمند ایران (پورتال مردم) به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۱۸- انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل گزینش میسر می‌باشد.

لینک رشته های مورد نیاز

خرید کارت اعتباری

آغاز ثبت نام

نمونه سوالات استخدامی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

استخدام نهاد ریاست جمهوری سال ۹۱

دریافت کارت آزمون

 دریافت سوالات آزمون استخدامی نهاد ریاست جمهوری-دانلود کنید!

شرایط عمومی استخدام

۱-التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۲-تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی.
۳-داشتن تابعیت ایران.
۴-انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای برادران.
۵-عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
۶-نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر.
۷-دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته های تحصیلی مندرج در جدول شرایط احراز آگهی. ضمناً تاریخ فراغت از تحصیل کلیه متقاضیان شرکت در آزمون می بایست قبل از تاریخ انتشار آگهی باشد. (به مدارک تحصیلی معادل ترتیب اثر داده نمی شود)
۸-دارا بودن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار که استخدام می شوند.
۹-داوطلبین استخدام نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی یا بازخرید خدمت شده دستگاههای دولتی باشند.
 
شرایط اختصاصی استخدام
۱- داشتن حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر ۳۰ سال تمام تا آخرین روز مهلت ارسال مدارک می باشد.
۲- رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط حداکثر سن معاف هستند.
۳- داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به خدمت اشتغال داشته اند میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها به حداکثر سن اضافه می شود.
 
مدارک مورد نیاز که می بایست از طریق اینترنت و بصورت الکترونیکی ارسال گردد.
۱-تکمیل برگ درخواست شغل (در سایت ارایه شده).
۲-تصویر آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی، با فرمت JPG .
۳-تصویر کارت ملی با فرمت JPG.
۴-تصویر صفحه اول شناسنامه و در صورت توضیحات تصویر صفحه آخر، با فرمت JPG.
۵-تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت قانونی دائم (ویژه برادران). تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از تاریخ آخرین مهلت ارسال مدارک باشد. با فرمت JPG.
۶-پرداخت مبلغ ۹۰.۰۰۰ ریال به حسابجاری ۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (طبق دستورالعمل مندرج در نحوه ثبت نام).
۷-عکس ۴*۳ جدید، با فرمت (DPI ۷۵) JPG، حداکثر ۱۶۰ کیلو بایت.
۸-مدارک دال بر ایثارگری، معلولیت (معلولین عادی با ارایه گواهی از سازمان بهزیستی و حسب مورد از مراجع ذی ربط).
۹-مدارک دال بر بومی بودن.
متقاضی شرکت در آزمون می بایست بعد از پایان ثبت نام الکترونیکی (اینترنتی) کد رهگیری خود را یاداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهدارد. ضمناً "ورود مجدد به سایت و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و اطلاع از نتیجه آزمون فقط با استفاده از کد رهگیری امکان پذیر خواهد بود."
 
نحوه ارسال مدارک و مهلت ثبت نام
۱-ثبت نام از طریق اینترنت انجام خواهد شد. متقاضیان واجد شرایط می بایست به سایت های (www.sanjesh.org) و (www.spac.ir) (بخش آزمون استخدامی) مراجعه و فرم ثبت نام را ازتاریخ۲۱/۱۲/۱۳۹۱

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ