آخرین وضعیت استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش

یار محمد حسین‌بر گفت: بر اساس قوانین دانشگاه فرهنگیان هر دانشجو باید بعد از ۸ ترم فارغ التحصیل شوند و بعد از گذراندن دوره‌های مذکور حقوق دریافت می‌کند.

به گزارش برنا؛ روند جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش و کم و کیف استخدام دانشجو معلمان و محصلان در دانشگاه فرهنگیان سوالات فراوان را برای دانشجویان به همراه داشته است.

یار محمد حسین‌بر، رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره ردیف استخدامی‌های امسال در آموزش و پرورش به خبرنگار برنا گفت: امسال برخی از دانش آموختگان از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل نمی‌شوند به این افراد سنوات اختصاص پیدا می کند.

او درباره روند جذب دانشجو معلم افزود: این افراد در حین تحصیل از مزایای حقوقی وزارت آموزش و پرورش برخوردار نیستند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بر اساس قوانین دانشگاه فرهنگیان هر دانشجو باید بعد از ۸ ترم فارغ التحصیل شوند و بعد از گذراندن دوره‌های مذکور حقوق دریافت کند. اگر زمان تحصیلی دانشجو از ۸ ترم بیشتر شود، نمی‌تواند حقوق دریافت کند. هرچند بعد از فارغ التحصیلی حقوق این افراد پرداخت می‌شود.

حسین‌بر گفت: امسال ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر استخدامی هم بر اساس ماده ۲۸ اساس نامه دانشگاه فرهنگیان و ماده یک دانشگاه شهید رجایی بوده است. همچنین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها بعد از گذراندن آزمون در صورت قبولی یک دوره مهارت یک سال گذرانده و به عنوان معلم وارد کلاس‌های درس شده‌اند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آزمون برای این افراد به دلیل شرایط کرونا به تاخیر افتاده است. ردیف ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر برای قانون تعیین تکلیف معلمان آموزش و پرورش نهضت سواد آموزی تعیین شده که فرآیند آن را انجام می‌دهیم.

منبع : خبرگزاری برنا

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ