فراخوان جذب در آموزش و پرورش استثنایی همزمان با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

۴۱ نظر

کمبود نیروی در آموزش و پرورش استثنایی؛ فراخوان استخدام نیرو همزمان با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر می شود
حمید طریفی حسینی با توجه به کمبود نیروی در آموزش و پرورش استثنایی کشور، فراخوان استخدام نیرو همزمان با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر می شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی جزئیات اجرای برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی را اعلام کرد.

به گزارش بازارکار، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست به موضوع کمبود نیرو در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره و تاکید کرد: این سازمان ۲۱۵۵ نیرو دارد اما همچنان بحث کمبود نیرو یکی از موضوعات اصلی این سازمان است. تلاش ما ان است که با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و از محل ماده ۲۸ و غیره کمبود نیرو در این زمینه را برطرف کنیم.

وی از استخدام ۸۶۸ نفر نیرو در بخش توانبخشی در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: با توجه به نیاز سازمان بویزه در بخش توانبخشی، تلاش می کنیم یک هزار نیروی جدید در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جذب و استخدام شوند.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه اظهار کرد: در سال‌های گذشته فراخوان سنجش سلامت با ثبت‌نام مدارس در یک بازه زمانی و در تابستان انجام می‌شد و مدیران مدارس اقدام به پیش‌ثبت‌نام و نوبت‌دهی سنجش سلامت می‌کردند.

وی افزود: اما در حال حاضر امر سنجش سلامت برای سال تحصیلی آینده آغاز شده و خود خانواده بدون مراجعه به مدرسه فقط از طریق وارد شدن به سامانه my.medu.ir می‌تواند امر ثبت‌نام سنجش سلامت را انجام دهد که در واقع مرحله اول ثبت نام مدرسه است. اسامی و اطلاعات فرزندان پنج سال تمام را در اختیار داریم و پس از احراز هویت، صفحه سنجش باز و ثبت نام انجام می‌شود. فرایند ثبت نام ساده است و نیازی به مراجعه به کافی نت ها نیست و با گوشی تلفن همراه قابل انجام است . اگر دسترسی هم نباشد مدیران مدارس و مراکز کودکستانی می‌توانند این کار را انجام دهند.

 

 

افزایش ۲.۵ درصدی دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: محور دوم توسعه عدالت تربیتی و نصیب برتر آموزشی است و در تلاشیم امکان حضور دانش‌آموزان که واجد شرایط حضور در مدرسه هستند را شناسایی کنیم. سال گذشته ۸۰ هزار و ۸۵۷ نفر در مدارس خاص استثنایی تحصیل می‌کردند که امسال ۸۲ هزار و ۸۲۷ نفر ثبت نام کردند و افزایش ۲.۵ درصدی دانش‌آموزان را شاهد بودیم. بخشنامه ای ارسال کردیم که مطابق آن افرادی در مناطق کم برخوردار که دسترسی به مدارس استثنایی ندارند از برنامه آموزشی ویژه بهره‌مند شود.

طریفی حسینی به بهره‌برداری از ۴۰ فضای آموزشی و ۱۰۵ مرکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده است که در هر منطقه یک مرکز ایجاد شود. این مراکز آموزشی و توانبخشی ارتقاء یافته و اخیرا به مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی تبدیل شدند که اختلال یادگیری، مشکلات هیجانی و رفتاری، مشاوره خانواده و سنجش بدو ورود و انواع سنجش‌ها برای هوش در این مراکز انجام می‌شود.
منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۱ نظر برای فراخوان جذب در آموزش و پرورش استثنایی همزمان با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

  • .
    .
    ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
    سلام دوستان کسی میدونه برای قبولی در مدرسه استثنایی چه کتابهایی باید بخونیم خوبه؟
    • ق
      قادری
      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۶
      باسلام درخواست دارم با شرایطی که دارم بایدسرکاربرم وتنهاکاری که توانای دارم تدریس کردن هست
      • ن
        نرگس موسوی
        ۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۳۹
        سلام و وقت بخیر
        برای رشته شیمی محض هم میشه اموزگار استثنایی را انتخاب کرد؟

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ