سربازان حقوق ۱۰ میلیون تومانی می گیرند؟

۸ نظر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آخرین وضعیت طرح سربازی حرفه‌ای در مجلس، گفت: باید قانونی تصویب شود تا خدمت سربازی حرفه‌ای شود که این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنیم.

به گزارش بازارکار به نقل از مهر، شهریار حیدری، درباره ضرورت اصلاح قانون سربازی، گفت: چند ماه پیش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موضوع اصلاح قانون سربازی در قالب لایحه مطرح شد و اعضای کمیسیون پیشنهادات خوبی در این زمینه داشتند.

وی بیان کرد: البته مجلس هم طرحی برای اصلاح قانون سربازی داشت که آن طرح و لایحه را با هم تجمیع کردیم تا نظرات مجلس و دولت در آن لحاظ شود. سپس این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آن بود که خدمت سربازی حرفه‌ای شود، به گونه‌ای که مشمولان ۵ سال به عنوان سرباز خدمت کنند و حقوقشان در حد یک درجه‌دار باشد. پس از ۵ سال اگر آن فرد تمایل داشت و مراحل گزینش را به خوبی طی کرد، استخدام شود و در غیر این صورت می‌تواند از نهادهای نظامی یا به عبارت دقیق‌تر نیروهای مسلح خارج شود. آن پیشنهاد هنوز به جایی نرسیده است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم باید قانونی تصویب شود تا خدمت سربازی حرفه‌ای شود. البته دولت برای تخصصی شدن خدمت سربازی باید بودجه آن را تعیین کند، چرا که وقتی سربازی حرفه‌ای می‌شود، حتما دولت باید اعتبار آن را در لایحه بودجه سنواتی ببیند. برای مثال، سربازی که الان سه میلیون تومان حقوق می‌گیرد، اگر خدمت سربازی حرفه‌ای شود، حداقل ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت که باید بودجه آن در نظر گرفته شود.

حیدری با اشاره به اهمیت تخصصی شدن خدمت سربازی، تصریح کرد: اگر سربازی حرفه‌ای شود، پس از دوران خدمت می‌توان فهمید که یک سرباز قابلیت استخدام و ماندن در نیروهای مسلح به مدت ۳۰ سال را دارد یا ندارد و از سوی دیگر، این اقدام می‌تواند باعث تبدیل یک سرباز به درجه‌دار شود. ما همچنان بر این موضوع اصرار داریم و آن را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان حقوق سربازان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸ نظر برای سربازان حقوق ۱۰ میلیون تومانی می گیرند؟

  • ه
    هیراد
    ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
    اگه 10 میلیون بشه من میرم سربازی
    اونم که پولداره ناز شصتش نره
    به جاش پولشو بده
    تبعیض در تمام سطوح زندگیمون بوده تا حالا
    این تبعیض هم باشه اشکال نداره
    پولشو بدن نیان
    ما میریم
    • a
      arash
      ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
      پس تکلیف مشمولان غایب سن بالا چی میشه نمی‌خواهید جوانان را از بلا تکلیفی در بیارید حداقل بیایید یه دوره معافیت بدید مثل سال 82 مثلا از متولدین 71به قبل رو معاف کنید این قشر از بلاتکلیفی در بیاند بخدا گرفتاریم چرا نمی‌خواهید بفهمید شما 😥😥😥
      • و
        ولاغیرررر
        ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
        آها پس حدسم درست از آب دراومد ؛ میخوان طرح های مالیات بر امنیت و سرباز حرفه ای رو باهم ادغام کنن تا یه خروجی قابل قبول ازش بیرون بیاد..
        بودجه شَم که ندارن ؛ خزانه خالیه..
        ملت هم فقیرن ؛ نمیتونن قسط ملیونی بدن.
        تنها راه حل همونه که گفتم ؛ بر اساس دَهک بندی و درآمد و ثروت ؛ سن بالاها و متاهلای عیالوارُ رو با اخذ جریمه رها کنید بِرَن. ولاغیررر
        • ج
          جابری
          ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳
          باشما موافقم آقای ولاغیر باید هرچه سریعتر تعیین تکلیفمون کنن چون شرایط اقتصادی خانواده ها بشدت تضعیف شده ماهم تو این اوضاع سرباره شونیم نه کاری نه باری نه زن و زندگی من بشخصه از زندگی و آینده ناامیدم شب میخوابم صبح بیدارمیشم میبینم پژوپارس شده 500 ملیون پراید 300 ملیون خونه 3 میلیارد منه بدبخت باید چندسال کارکنم و نخورم تا بتونم یه پرایده از رده خارج و پوسیده بخرم واسه زیره پام ؟ خونه و کار و زن و بچه که دیگه شده رویای دست نیافتنی بل کل قیدشونو زدم 30 سالمه اما انگار 60 سالمه
          • ر
            روزبهانی
            ۱۲ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۲۳
            کجای این خبر به حدس شما میخوره؟؟؟؟؟؟؟
            چطوری فکر میکنی؟؟؟؟؟
            • و
              ولاغیرررر
              ۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
              برو به صفحه ی ( ارائه کارت پایان خدمت جهت تشکیل پرونده بیمه )
              😏 خبرش مال چندروز پیشه..
              • و
                ولاغیرررر
                ۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۶
                روزبهانی همون (احمد فشاری) پرداختی 99 هستش
                • ر
                  روزبهانی
                  ۱۲ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵
                  کلا همه چیو پیش بینی میکنی اونم رو هوا
                  اسم اشخاصو
                  اینده رو
                  کلا خوشحالی
                  خوش به حالت

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ