کمبود ۴۸۰۰ پست سازمانی در پزشکی قانونی

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی گفت: هم اکنون برای چهار هزار و ۸۰۰ پست سازمانی در این سازمان در سراسر کشور نیرو وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرزاق برزگر روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در این سازمان با توجه به سختی کار کمبود رغبت به ویژه در میان پزشکان برای فعالیت در این حوزه است.
وی افزود: هفت هزار و ۳۰۰ پست سازمانی در پزشکی قانونی هم اکنون وجود دارد ولی تنها برای دو هزار و ۵۰۰ نفر در این پست ها نیرو داریم.


قائم مقام پزشکی قانونی تاکید کرد: مشکلات معیشتی و حقوق پایین در کنار سختی کار و حواشی ایجاد شده در صدور آرا برای پزشکان باعث شده این قشر تمایل چندانی برای فعالیت در این زمینه نداشته باشند.
برزگر گفت: با وجود ترمیم حقوق و مزایا و همچنین بهبود وضعیت معیشتی، پزشکان برای جذب در ادارات پزشکی قانونی رغبتی از خود نشان نمی دهند.
ایجاد آزمایشگاه های تخصصی در همه استان های کشور
وی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷ مجوز بکارگیری ۱۲۰ پزشک اخذ شد ولی تنها ۷۰ پزشک به علت سختی کار و با وجود ارتقا حقوق و مزایا را موفق شده ایم جذب کنیم ولی در صدد هستیم بدون آزمون و از بین دانشجویان پزشکی به صورت تعهد خدمت، نیرو جذب کنیم.
قائم مقام سازمان پزشکی قانونی گفت: با توجه به محدودیت منابع و کمبود اعتبارات امکان ایجاد آزمایشگاه های تخصصی در همه استان های کشور وجود ندارد.
برزگر با بیان اینکه تا پیش از این تمامی نمونه ها برای انجام آزمایشات تخصصی به تهران ارسال می شد، یادآور شد: اکنون این مشکل با ایجاد قطب های آزمایشگاهی در کشور تا حدودی مرتفع شده و دیگر نیازی به ارسال نمونه به تهران نیست.
وی تاکید کرد: سازمان پزشکی قانونی از نظر نیروی آزمایشگاهی وضعیت مناسبی دارد و تنها مشکل در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی است که بدلیل بالا بودن تکنولوژی مورد نیاز بسیار گران هستند با این وجود اکنون بجز چند مرکز استان، تمامی مراکز استان های کشور دارای آزمایشگاه آسیب شناسی و سم شناسی هستند.
در این آیین مهدی علیزاده مهاجر به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام معرفی و از خدمات ساسان روندی تجلیل شد.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده تمامی اخبار استخدام پزشکی قانونی کشور اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ