کمبود ۲۲۳ محیط‌بان در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲۹۸ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت استان تنها با ۷۵ محیط بان حفاظت و نگهداری می‌شوند.

محسن جعفری نژاد بسطامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تعداد محیط‌بانان نسبت به مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و پارک ملی تحت مدیریت استان افزود: بطور استاندارد به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط بان نیاز است در حالی که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹۸هزار و ۶۷۶ هکتار مناطق تحت مدیریت است.
وی با بیان اینکه در این خصوص یک چهارم استاندارد را داریم، اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد طبق استاندارد باید ۲۹۸ محیط بان داشته باشد در حالی که هم اکنون تنها با ۷۵ محیط بان این میزان مناطق تحت مدیریت را حفاظت و نگهداری می کند.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک پیشاپیش روز ملی محیط بان به محیط بانان زحمت کش خاطرنشان کرد: طبق استاندارد باید ۴ برابر وضعیت فعلی نیروی محیط بان داشته باشیم تا بتوانیم بطور مناسب از مناطق تحت مدیریت حفاظت و نگهداری کنیم.
جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: تعداد ۲۰ پاسگاههای محیط بانی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست وجود دارد که در صورت داشتن نیرو نیاز به ایجاد و راه اندازی پاسگاههای جدید داریم.
وی در خصوص مشکلات معیشتی و حقوقی محیط بانان استان ادامه داد: حقوق و مزایای محیط بانان تابع دستورالعمل سامانه کارمند ایران است.
با استقلال بودجه یگان حفاظت معیشت و حقوق محیطبانان بهتر می شود
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به خبر اخیر کمیسیون کشاورزی، آب و خاک مجلس شورای اسلامی با استقلال بودجه یگان حفاظت محیط زیست این وضع در آینده بهتر خواهد شد.
جعفری نژاد بسطامی اضافه کرد: مهمترین مشکلات محیط بانان استان تناسب نداشتن نیرو با وسعت مناطق حفاظت شده است.
به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه، سوم مرداد ماه مصادف با ۱۱ ذی القعده روز ولادت ضامن آهو امام رضا(ع) بعنوان روز ملی محیط بان نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ