ورزشکاران تیم‌های ملی مشمول قانون معافیت سربازی نخبگان شوند

۴ نظر

رئیس کمیته فوتبال مجلس خواستار تعمیم قانون معافیت نخبگان به ورزشکاران رده ملی کشور شد.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره معافیت ورزشکاران از خدمت سربازی، اظهار کرد: اینکه ورزشکاران مستعد و حرفه‌ای که در رده ملی مشغول به انجام فعالیت هستند از خدمت سربازی معاف شوند، اقدام پسندیده است ولی معافیت ورزشکاران باید تعریف مشخصی داشته باشد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی تعویق سربازی قهرمانان ملی تا سن ۲۸ یا ۳۰ سالگی را نیز غیر منصفانه دانست و تصریح کرد: یک قهرمان ملی که نشاط ملی در جامعه ایجاد می‌کند پس از سن ۳۰ سالگی مشغله‌های فراوان از جمله رسیدگی به خانواده دارد و نباید این قانون موجب دلسردی ورزشکاران شود.

وجود باشگاه‌های نظامی یک ظرفیت است

وی یادآور شد: در عین حال برخی تیم‌های نظامی مانند تیم فجر شهید سپاسی شیراز موجودیت دارند که اقدام به جذب سرباز ورزشکار می‌‎کنند و ورزشکاران در رده لیگ برتر می‌توانند در این باشگاه‌ها به مدت دو سال خدمت سربازی بدون عقد قرارداد مالی بگذرانند و از این ظرفیت نباید غافل شد تا ورزشکاران سرباز از فعالیت حرفه‌ای به دور نباشند.

زارع با یادآوری اینکه وجود چنین باشگاه‌هایی قطعا کمکی و یاری به ورزش کشور خواهد بود، افزود: بسیاری از سرباز ورزشکارانی که در تیم‌های نظامی فعالیت کرده‌اند برای تیم ملی موثر و موجب فخر کشور شده‌اند لذا نباید چنین تیم‌های ریشه داری که اقدام به جذب سرباز ورزشکار می‌کنند را محدود کنیم.

پیشنهادی برای بهره‌برداری بهتر از ورزشکاران سرباز

وی در عین حال پیشنهاد کرد که ستاد کل نیروهای مسلح موافقت کند که بازیکنان حرفه‌ای در رده لیگ برتر بتوانند با سایر تیم‌ها مانند استقلال و پرسپولیس قرارداد منعقد کند و عواید مالی آن به نیروهای مسلح برسد و در واقع این این بازکنان در خدمت تیم نظامی ولی به صورت قرض در اختیار تیم‌های دیگر باشد.

رئیس کمیته فوتبال مجلس اضافه کرد: ورزشکاران ملی نیز باید به مانند نخبگان علمی از معافیت خدمت سربازی بهره‌مند شوند و با توجه به اینکه تعداد آن‌ها نیز انگشت شمار است، موجب نارضایتی افراد نخواهد شد؛ البته تمام این موارد پیشنهاداتی است که مقام معظم رهبری و ستاد کل نیروهای مسلح باید با آن موافقت کنند.

منبع :خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای ورزشکاران تیم‌های ملی مشمول قانون معافیت سربازی نخبگان شوند

  • R
    Reza
    ۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
    دستور اجرای کسری خدمت فرزندان ایثارگران توسط فرمانده معظم کل قوا صادر شده است .
    شنبه جلسه با فرماندهان جهت اقدامات اجرایی میباشد و ان شاالله تا آخر هفته آینده اجرایی است .
    • ف
      فرشاد
      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
      آیا ورزشکار فقط به فوتبالیست گفته میشه؟ رشته های رزمی و کشتی که اینقدر مدال آور هستن ورزش به حساب نمیان؟؟؟
      • ب
        برجک
        ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۳
        کسریایی فرزندان ایثارگر چیشد پس؟😢
        • د
          دانیال
          ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۳۶
          بخدا مردم از انتظار!

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ