معادن قزوین زمینه اشتغال ۱۴۰۰ نفر را فراهم کرده اند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تاکنون ۱۸۰ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده است که زمینه اشتغال هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم کرده اند.

علی پرزحمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مجوز صادر شده ۸۰ معدن فعال بوده و مابقی در دست اکتشاف، استخراج یا دریافت استعلام از دستگاه های اجرایی مربوط هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: صدور پروانه فعالیت معادن فرایندی طولانی و زمانبر است چون به استعلام از دستگاه های اجرایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و... نیاز دارد.
وی با اشاره به مهمترین معادن استان افزود: مس، سرب،روی، گرانیت،کائولن، سیلیس، سنگ لاشه و شن و ماسه از مهمترین معادن استان هستند که زمینه اشتغال یک هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم کرده اند.
پرزحمت با اشاره به واگذاری معادن راکد و غیرفعال ادامه داد: ۵۵ معدن استان که اغلب معادن شن، ماسه و خاک صنعتی بودند خلع ید شده و برای واگذاری مجدد آنها اقدام شد.
وی با اشاره به توقیف بخشی از فعالیت ۲ معدن در شهرستان آبیک با حکم دادستان این شهرستان گفت:معادنی که استعلام های مربوط از دستگاه های اجرایی را نداشته باشند یا بعد از فعالیت مجوزهای دریافت شده را نقض کنند از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه قزوین در بخش شن و ماسه از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است افزود: تاکنون هشت پروانه بهره برداری در این بخش صادر شده است اما به تازگی در صدور مجوزهای بهره برداری از این نوع معادن با دشواریهای بسیار زیادی مواجه هستیم.
این مسئول اضافه کرد: استان قزوین از ظرفیت های معدنی و اکتشافی قابل توجهی برخوردار است که می توان با فعال ساختن آنها برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان اقدام کرد.
وی افزود: امیدواریم با همراهی بخش بخصوصی و دولتی برای رفع مشکلات معادن استان اقدام کرده و بتوانیم گام های بلندی را برای افزایش بهره برداری از معادن استان برداریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ