مراکز درمانی گلستان با کمبود ۱۰۰ ماما مواجه است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه اکنون ۳۴۰ ماما در مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر مراکز درمانی گلستان با کمبود ۱۰۰ ماما مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بدخشان، عصر شنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از ماماهای نمونه استان در جمع خبرنگاران استان از فعالیت ۷۰۰ ماما شاغل در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴۰ ماما در مراکز درمانی به مردم استان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
وی افزود: با توجه به این تعداد نیرو، مراکز درمانی استان نیازمند به حضور ۱۰۰ ماما دیگر است که باید جذب شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: طی سال‌های گذشته در نقاط مختلف استان توانستیم میزان مرگ‌ومیر مادران باردار را کاهش دهیم.
وی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۴۲ هزار زایمان در استان انجام شد که از این تعداد ۱۱ مورد مرگ مادر باردار را داشتیم. برخی از آنان دچار بیماری اعصاب روان و یا با مشکل قلب و عروق مواجه بودند که منجر به فوت آن‌ها شد.
بدخشان با بیان اینکه تمام مادران در دوران بارداری نیازمند به مراقبت‌های ماما هستند، اظهار کرد: هیچ مادر بارداری نباید خود را بی‌نیاز از خدمات مراقبتی ماما بداند چراکه ماماها فقط درمان گر نیستند بلکه پایش گر هم هستند.
وی خاطرنشان کرد: طی ارزیابی هایی که توسط وزارتخانه در بیمارستان‌ها انجام می‌شود، گلستان در بخش مامایی هرساله از امتیاز خوبی برخوردار است اما هیچ‌گاه به این میزان بسنده نمی‌کنیم و برنامه‌هایی بازآموزی جهت توانمند کردن ماماهای استان در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
گفتنی است در این مراسم از ۷۰ مامای نمونه استان گلستان تقدیر و تشکر شد.

منبع:خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار مربوط به علوم پزشکی گلستان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ