طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۲۰۰۰ فرصت شغلی در اردبیل ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد پورقلی ظهر امروز در نشست با فرماندار شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی از جمله طرح‌های مهم در راستای اشتغال بوده که در کشور اجرا می‌شود و برنامه‌ریزی شده در قالب این طرح دو هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد شود.


وی آشنایی کارآموزان با محیط کار واقعی و ایجاد خودباوری در بین آنها، پایداری مشاغل سنتی و صنایع دستی، کاهش هزینه‌های جذب نیروهای فاقد مهارت، استفاده از ظرفیت آموزشی بنگاه‌های اقتصادی و کمک به این بنگاه‌ها برای شناسایی و جذب نیروهای دارای مهارت و مستعد را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر از اجرای این طرح باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا کارآموزان در واحدهای تولیدی یک هزار و ۲۰۰ ساعت آموزش ببینند و در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی و لازم انجام شده است و اجرای این طرح زمینه برای شناسایی و جذب نیروهای کار مستعد را فراهم آورده و از هزینه‌ها و زمان مورد نظر برای این امر برای واحدهای تولیدی کاهش می‌دهد.
پورقلی افزود: از اختصاص بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌هی آموزشی فنی و مهارتی در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: با صرف این هزینه ۵۲ کارگاه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان تجهیز شده و زمینه برای ارائه آموزش های کیفی‌تر فراهم می‌شود.
فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در این دیدار اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های فنی و مهارتی ظرفیت‌های مناسب و بالایی در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان برای آموزش افراد وجود دارد و می‌تواند نیازهای منطقه را در این حوزه برطرف کند.
اکبر صمدی با تاکید بر تخصیص مناسب اعتبارات در نظر گرفته شده برای آموزش فنی و حرفه‌ای در مشگین‌شهر تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده در مراکز فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری دارند که انتظار می‌رود افزایش تعامل و همکاری‌ها را در این حوزه شاهد بوده و بتوانیم زمینه‌ساز توسعه فرصت‌های شغلی در استان شویم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری اردبیل اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ