سه هزار فرصت شغلی معادن لرستان در یک قدمی احیا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مراحل مختلف برای احیای ۲۱ معدن سنگ چینی استان با سه هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در این استان طی شده و این معادن در آستانه راه اندازی مجدد هستند.


به گزارش ایرنا، محمدرضا صفی خانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال‌های گذشته به علت رکود صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی وابسته به این صنعت، بازار سنگ‌های تزئینی به خصوص سنگ چینی با رکود و مشکل مواجه شد.
وی تصریح کرد: تغییر سلیقه بازار و سایر موارد از جمله دلایل رکود در بازار سنگ چینی به شمار می‌رود به نحوی که ساختمان‌ها در استان و کشور به سمت و سوی استفاده از سنگ‌های رقیب سنگ چینی از جمله سنگ تراورتن سوق داده شد.
وی اظهار داشت: با پیگیری‌های مقام عالی وزارت، استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته، شورای عالی معادن امسال با تمدید و بخشودگی ۲۵ درصدی حقوق دولتی معادن سنگ چینی الیگودرز موافقت کرد.
وی ادامه داد: در این راستا ۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز با یکهزار فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم راه اندازی مجدد می‌شود.
رییس صمت لرستان گفت: میزان استخراج سالیانه این معادن حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن و ارزش افزوده حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است.
صفی خانی افزود: مراحل صدور مجوز معادن یاد شده از ابتدای سال ۹۸ پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی معادن در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان قرار گرفته و اکنون مراحل نهایی احیا آنها در حال انجام است.
با راه اندازی این واحدها تعداد معادن فعال لرستان به ۱۶۵ معدن خواهد رسید.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده صفحه استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ