سه رشته جدید به دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی افزوده شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: سه رشته جدید در مقطع کارشناسی پیوسته به رشته های این مرکز آموزش عالی برای امسال افزوده شد.

حبیب صفرزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رشته های مشاوره، زبان و ادبیات فارسی و معارف اسلامی به رشته های پردیس خواهران این دانشگاه برای سال تحصیلی جاری اضافه شد.
وی افزود: با احتساب رشته های جدید پردیس امام جعفر صادق (ع) دارای چهار رشته تحصیلی خواهد شد که برای امسال ۲۴۹ نفر دانشجو معلم پذیرش خواهیم داشت.
وی گفت: پردیس برادران امام محمد باقر (ع) نیز دارای پنج رشته است که امسال ۳۶۰ نفر دانشجو معلم خواهد پذیرفت.
رِئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهار داشت: یکهزار و ۸۰۰ نفر دانشجو برابر با سه برابر ظرفیت در مصاحبه شرکت خواهند کرد که بعد از این مرحله ۶۰۹ دانشجو در پردیس خواهران و برداران پذیرش خواهند شد.
صفرزاده با بیان اینکه در این مرکز آموزش عالی ۵۰۶ دانشجو معلم تحصیل می کنند افزود: از این تعداد ۱۴۲ دختر در پردیس خواهران و ۳۶۴ نفر پسر در پردیس برادران هستند.
رشته های دانشگاه فرهنگیان شامل زبان انگلیسی، آموزش ابتدایی، الهیات و معارف اسلامی، ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عرب و مشاوره است.
به گزارش ایرنا سالانه ۸۵۰ تا ۹۰۰ معلم از مدارس استان خراسان شمالی بازنشسته و از آموزش و پرورش خارج می شوند.
دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی برای تامین، تربیت و توانمند سازی منابع انسانی آموزش و پرورش ایجاد شده است و سالانه نیروهای زیادی از این دانشگاه دانش آموخته و وارد مدارس می شوند.
خراسان شمالی ۱۶۳ هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر تحصیل می کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ