سهم صنعت در اشتغال کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سهم صنعت در اشتغال جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت.
غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: با توجه به طرح‌های صنعتی ایجاد شده سهم صنعت در اشتغال کهگیلویه و بویراحمد از کمتر از یک به ۱.۳ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی ایجاده شده در استان از جمله پتروشیمی‌ها شاهد یک تحول عظیم در این بخش هستیم، عنوان کرد: امیدوارم در آینده‌ای نچندان دور شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی پتروشیمی مارگون بویراحمد باشیم.
زارعی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی-صنعتی استان در مرکز کشور با رایزنی در وزارتخانه‌ها و بانک‌های عامل از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم، ادامه داد: آماده هرگونه همکاری با متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی هستم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخشی زیادی از اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد وابسته به پروژه‌های عمرانی بوده و یکی از دغدغه‌هایمان پیگیری برای تزریق اعتبارات لازم به پروژه‌ها و جلوگیری از تعطیلی و نیمه فعال بودن آن‌ها بوده است.
زارعی با تاکید بر اینکه مجموعه ۳ قوه و سایر نهادها یک همگرایی قابل توجهی برای مدیریت ابرچالش اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به رونق صنعت، تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و همچنین اختصاص تسهیلات کم بهره اشتغال عشایری-روستایی و فراگیر شاهد کاهش بیکاری در استان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش اعتبارات استانی و ملی در سطح کشور شاهد اختصاص و تخصیص اعتبارات قابل توجه برای عمران و آبادی دو شهرستان بویراحمد و دنا هستیم که این مهم بیانگر پیگیری همه جانبه مدیران استانی و نگاه ویژه مسئولان کشوری است.
زارعی با تاکید بر اینکه روند توسعه و پیشرفت در بویراحمد و دنا امیدوارکننده است، ابراز کرد: اوایل سال آینده شاهد تحول در زیرساخت‌های توسعه‌ای در تمامی نقاط این دو شهرستان هستیم که با اجرا و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا آثار آن‌ها مشهود می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ