زمینه ایجاد ۷۰۰ شغل در اردبیل فراهم می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با امضای تفاهم‌نامه با سرمایه گذار تولید فرش زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر در شهرستان‌های خلخال و کوثر در آینده نزدیک فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو شامگاه دوشنبه در دیدار با سرمایه‌گذار فرش دست‌باف در استانداری اردبیل اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی و ارائه تسهیلات لازم تفاهم‌نامه‌ای بین این سرمایه‌گذار و فرمانداری‌های کوثر و خلخال امضا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اوایل خرداد ماه ثبت نام افراد علاقمند و مصاحبه و تنظیم مدارک توسط فرمانداری‌های خلخال و کوثر انجام می‌شود، افزود: در مرحله اول سالن‌های ورزشی بلااستفاده توسط اداره کل ورزش و جوانان به صورت استیجاری در اختیار این سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بیمه و حقوق کارگران فرش‌بافی این بخش طبق قانون کار پرداخت خواهد شد افزود: فرش‌بافان بعد از دیدن آموزش‌های لازم و مطالعه نقشه‌های مورد نظر و نیز تجهیز کارگاه شروع به فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از احداث کارگاه روغن کشی و گونی‌بافی توسط این سرمایه گذار خبر داد و گفت: با مطالعه طرح و صدور مجوزهای لازم این مجموعه نیز با حمایت دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شود.

آذرخش سرمایه گذار اردبیلی نیز در این جلسه اظهار داشت: از زمان صفویه تاکنون تمام نقشه‌های فرش اصیل اردبیلی موجود است و بازار فروش محصولات آن‌ها وجود دارد.

وی ضمن اعلام حمایت از بافندگان فرش استان تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های لازم و هماهنگی با اداره فرش استان نیروهای مستعد و محصولات آن‌ها شناسایی شده و توسعه فعالیت فرش دست‌باف مورد حمایت قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری اردبیل اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ