جذب ۱۷ هزار معلم در آموزش و پرورش

۵۷ نظر

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش کشور گفت:۱۷هزار معلم در سال تحصیلی جدید وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش کشور در جلسه بررسی ساماندهی نیرو‌های حق التدریس و پی گیری پروژ‌های عمرانی این سازمان که در اداره کل آموزش و پرورش گیلان برگزار شد گفت: امسال ۳۴۰ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند که از این تعداد ۱۷ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شده و از مهر ماه امسال فعالیت خود را در مدارس آغاز خواهند کرد.

وی همچنین از افزایش ساعت درسی دانش آموزان به ۳۴ ساعت و اضافه شدن پایه سوم به هنرستان‌ها و اضافه شدن پایه دوازدهم به دبیرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و کاهش معلم در مدارس ۱۳۰ هزار معلم که خارج از آموزش پرورش در سایر ادارات مشغول به فعالیت هستند به مدارس برمی گردند و علاوه بر این از معلمان حق التدریسی در ساعت کار غیر موظف نیز در سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش کشور، نظام تعلیم و تربیت را از مهمترین وظیفه نظام حاکمیتی هر کشور عنوان کرد و افزود: حمایت از تعلیم و تربیت نقش اصلی را در ارتقا فرهنگ و رشد علمی کشور داردو کمک به این نهاد مهم وظیفه همه ما است.

مهرالهت رخشانی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این جلسه گفت: میانگین سرانه ساخت مدارس در کشور ۱۸/۵ درصد است که استانی گیلان جز ۱۱ استان کشور است که پایین‌تر از سرانه کشوری است.

وی با بیان اینکه تا پایان مهر ۸ هزار کلاس درس در کشور افتتاح و به بهر برداری می‌رسد افزود: از این تعداد ۲۹ مدرسه با ۱۶۱ کلاس درس در گیلان به بهر برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: در تلاشیم با ساخت مدارس در گیلان آمار سرانه ساخت مدارس در این استان را به سرانه کشوری برسانیم.

جبار کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این جلسه از ساماندهی هزارو ۳۵۰ نفر ازمعلمان حق تدریس در آموزش و پرورش خبر داد وگفت: با توجه به افزایش ساعت درسی درمقطع دبیرستان وافزایش یک کلاس درسی به هنرستان‌ها در سال تحصیلی جدید معلمان حق التدریس در استان ساماندهی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش در ارتقا فرهنگ و آموزش کشور تاثیر به سزایی دارد و توجه به مشکلات معلمان از اهمیت ویژه‌ای در مجلس شورای اسلامی برخوردار است.

نادر جهان آرای مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این جلسه گفت: ۲ هزارو ۹۲ معلم به عنوان مربی، حق التدریس و خرید خدمت در مدارس استان گیلان فعالیت می‌کنندکه با توجه به افزایش ساعت تحصیلی و کلاس در مقطع هنرستان ساماندهی این افراد از نیاز آموزش و پرورش استان است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی سالن هزار نفری و ۹۰ درصدی استخر شنای آموزش و پرورش خبر داد و از مسئولان خواستار پی گیری و بهره برداری از این پروژه‌ها شد.

در این جلسه نمایندگان مردم رودبار، تالش و ماسال، انزلی، لنگرود، رودسر واملش لاهیجان و سیاهکل در سخنانی در زمینه جذب نیرو‌های حق التدریسی و راهکارهای بهره برداری هرچه سریع ترپروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش سخنرانی کردند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۷ نظر برای جذب ۱۷ هزار معلم در آموزش و پرورش

  • س
    سجاد
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۱۵
    پس چرا نتایج یک برابر ظرفیت اعلام نمیشه؟
    • ص
      صابر ابوبکری
      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۴۰
      دوستان باید بگم اونایی که میگن مهر ۹۷ میرن سرکار سخت در اشتباه هستن
      اولا هنوز جواب یک برابر ظرفیت اعلام نشده
      دوما بعد اعلام نتایج نوبت گزینش میرسه
      فک نمیکنم کسی بدونه اینکه گزینش بشه اجازه بدن برن سرکار
      و این فرایند حداقل یه ماه بیشتر زمانبر هستش
      • م
        ملیحه
        ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲
        سلام
        امسال حد نصاب پایین میارن؟تکمیل ظرفیت کی هستش؟
        تا الان خبری نیس .
        تو رو خدا هر کسی در جریانه خبره بده.
        • ا
          از کرمان
          ۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
          سلام کرمان یک روز تحویل مدارک هست یک روز برای مصاحبه.رقیب اصلی من روز دوم امد برای انجام هردوکار .ساعت ده امد یک هم رفت بنظرتون میشه احتمال داد مدارکش کامل نبوده ک زود رفته
          • س
            سلام
            ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۵۷
            سلام دوستان کسی نیست جواب من بده من نمره علمیم نمره کلم کمتر از نیم نمره از نفر قبلی بیشتره به نظرتون کدوم قبول میشیم
            • ن
              ناشناس
              ۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۱۰
              بستگی به مصاحبه داره
            • ز
              زهرا
              ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵
              سلام
              دوستان کسی میدونه نتایج اولیه مصاحبه کی میاد؟
              طبق اونچه آموزش و پرورش از تعداد معرفی شدگان برای ارسال مدارک اعلام کرده بود باید کمتر از دوبرابر ظرفیت میبودیم ولی اکثر رشته ها سه تا چهاربرابر برای مصاحبه معرفی شده بودن!چرا؟؟؟
              • ع
                علی
                ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۳۰
                هر دقیقه یه حرفی میزنه همین اقای چهار بند میگه از همین مهر ماه هفده هزار نفر وارد اموزش و پرورش میشن ولی چند روز قبل میگفت باید دوره بگذرونند و از سال اینده وارد مدارس میشن نتایج مصاحبه انشا الله تا اخر شهریور از طریق سایت سنجش یک برابر ظرفیت اعلام میشه
                • ن
                  ناشناس
                  ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۲۵
                  این خبر کاملا گنگه نمیدونیم منظورش چیه دقیقا؟؟؟ کسی میدونه به ما هم بگه

              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

              ثبت پاسخ