جذب تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی؛ با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ۲۲۴ درصد تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایر در بخش کشاورزی استان جذب شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: کل اعتبار تخصیص یافته به استان در بخش کشاورزی ۴۲۱ میلیارد ریال است که تاکنون ۹۴۲ میلیارد به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون ۹ هزار و ۱۶۵ نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که با تعامل حداکثری بین دستگاهی، طرح‌های متقاضیان در کمیته‌های فنی، بررسی شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی تصریح کرد: در همین راستا؛ ۳ هزار و ۸۸۸ طرح تایید که پس از تایید کارگروه‌ها ۲۴۷ طرح با اعتباری به مبلغ یک هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال در بانک مصوب شده است.
تبسمی اضافه کرد: از این تعداد ۲۲۹ طرح با اعتباری به مبلغ ۹۴۲ میلیارد ریال موفق به جذب تسهیلات شدند.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارافرینی امید پرداخت می‌شود گفت: بانک کشاورزی با پرداخت ۶۱۹ میلیارد ریال به ۱۵۰ واحد تولیدی رتبه اول را در پرداخت تسهیلات پایدار مناطق روستایی دارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی افزود: شهرستان بوئین زهرا با معرفی ۵۸ واحد تولیدی و دریافت ۳۱۶ میلیارد ریال بیشترین تسهیلات را در بین شهرستان‌های استان دریافت کرده است.
تبسمی؛ رسته‌های اولویت دار بخش کشاورزی را؛ کشت زعفران وگیاهان دارویی، پرورش دام سبک وسنگین، پرورش و فراوری طیور و زنبور عسل، شیلات وآبزیان، کشت نهال و بذر، صنایع غذایی وتبدیلی تکمیلی کشاورزی، بسته بندی میوه و سبزی و نان برشمرد.
وی یاد آور شد: هدف از پرداخت این نوع تسهیلات؛ حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.
به گفته‌ی این مقام مسئول؛ با ارائه این تسهیلات پیش بینی می‌شود ۱۳۸۴ شغل جدید در منطقه ایجدد شود.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ